Právě na trh přijíždí auto, které na první pohled připomíná Rolls-Royce. Překvapivě ale nestojí miliony, ale částku srovnatelnou se základní verzí Škody Fabia. Novinka má i českou stopu, protože za jejím vzhledem stojí designér, který se v minulosti podílel na ikonických evropských autech.
V diskuzích lidé dokonce píší, že působí elegantněji než originál z Británie.
Luxusní vzhled za cenu dostupného vozu Čínská automobilka Roewe představila sedan M7 DMH , který okamžitě zaujal vzhledem připomínajícím tradiční limuzíny Rolls-Royce. Dlouhá kapota, výrazná maska chladiče a celkové proporce vozu budí dojem, že jde o auto z úplně jiné cenové kategorie. Realita je však jiná. Automobil byl na čínském trhu uveden s cenovkou od 13 700 dolarů, tedy přibližně 320 tisíc korun . To odpovídá ceně základní Fabie, což činí z modelu jednu z nejdiskutovanějších novinek letošního roku.
Pro evropský trh je ale nutné zdůraznit, že stejná cena platit nebude. Dovozní cla, emisní předpisy a přizpůsobení vozu evropským normám by výslednou částku výrazně navýšily. Přesto je fascinující, že automobil, který designem evokuje luxusní segment, je v Číně nabízen za tak dostupné peníze.
Čtěte také : Miliony Čechů míří do Penny. Hromada brambor za 7 Kč nemá v Česku obdoby. Vemte si pořádnou tašku, ať se jí neutrhnou uši
Vypadá luxusně. Zdroj: Roewe (se svolením Roewe) Česká stopa a význam designu Na vzhledu modelu M7 se podepsal Jozef Kabaň , slovenský designér, jehož kariéra je pevně spjatá s českou automobilkou Škoda. Byl autorem prvního moderního Superbu i populární Fabie. Později působil u značek jako Audi, BMW a Rolls-Royce. Nyní jeho rukopis poznáváme u Roewe, kde se snaží propojit tradiční eleganci s moderními prvky.
Diskuze na čínských i zahraničních fórech ukazují, že mnoho uživatelů považuje vzhled M7 za atraktivnější než současné vozy Rolls-Royce . Lidé oceňují čisté linie, odvážnou příď a celkový dojem luxusu bez zbytečného přezdobení. I když jde o subjektivní hodnocení, naznačuje, že automobilka se trefila do vkusu části motoristické veřejnosti.
Technika s překvapivými parametry Novinka není jen o vzhledu. Roewe M7 DMH je nabízen jako plug-in hybrid , který kombinuje spalovací motor s elektromotorem. Díky tomu dosahuje systémového dojezdu až 2050 kilometrů na jedno natankování a nabití , což je číslo, které vyvolalo velkou pozornost. Elektrický dojezd přesahuje 200 kilometrů, což znamená, že většina každodenních jízd může probíhat čistě na elektřinu.
Uvnitř vozu najdeme moderní infotainment, dotykové displeje a prvky komfortní výbavy , které jsou běžné spíše u prémiových značek. Prostor na zadních sedadlech má nabídnout maximální pohodlí, čímž automobil cílí na zákazníky, kteří chtějí kombinaci reprezentativního vzhledu a praktického využití.
Čtěte také : Prodavačka mi chtěla nahlídnout do tašky. Červenala jsem se tak, že jsem utekla a nákup nechala na pásu
A není moc drahý. Zdroj: Roewe (se svolením Roewe) Proč je cena tak nízká Hlavním důvodem mimořádně příznivé ceny je čínský trh, kde jsou výrobní náklady a cenová politika automobilky nastaveny odlišně než v Evropě . Vysoká konkurence a podpora domácí produkce umožňují nabídnout zákazníkům vozy za částky, které by v Evropě byly nereálné. Automobilka Roewe navíc patří pod koncern SAIC, jeden z největších hráčů na čínském trhu, který dokáže držet ceny nízko díky rozsahu výroby.
Pro Evropany je tak cena spíše lákadlem, které ukazuje možnosti čínského automobilového průmyslu. Realisticky lze očekávat, že v případě exportu by cena stoupla o několik set tisíc korun nad rámec uvedené částky.
Reakce veřejnosti a budoucnost modelu Příchod vozu Roewe M7 DMH vyvolal na sociálních sítích i v diskuzích bohaté reakce. Jedni jej vnímají jako dostupný symbol luxusu, druzí upozorňují na odlišnou kvalitu zpracování oproti tradičním evropským značkám . Některé komentáře přímo uvádějí, že vůz působí estetičtěji než současné modely Rolls-Royce, což ukazuje, že automobil dokáže vzbudit silné emoce.
Pro Roewe jde o strategický krok, který má ukázat, že i čínská značka dokáže nabídnout kombinaci luxusního vzhledu, technické vyspělosti a nízké ceny. Otázkou zůstává, zda se automobilce podaří prorazit i mimo domácí trh, kde musí čelit přísným regulacím a zcela odlišnému prostředí.
Zdroje: idnes.cz ; e15.cz ; garaz.cz