Za krátkou chvíli skončí výroba a tím pádem i prodej jednoho z oblíbených vozů značky Škoda. Šlo o praktického a technologicky velmi dospělého parťáka pro jednotlivce, ale i rodiny s dětmi. Proč končí a v čem byly jeho výhody oproti konkurenci? Přesně o tom se dozvíte v našem srovnávacím článku.
Škoda Auto patří mezi nejstabilnější automobilky nejen v Evropě. Její nabídka zahrnuje automobily v různých kategoriích, včetně velkých SUV a elektromobilů.
Ukončení výroby modelů značky Škoda Škoda pravidelně nabízí úpravy starších modelů (tzv. facelift) , ale také modely úplně nové . Některé z nich už se ovšem vyrábí poměrně dlouho a jejich verze jsou vyčerpané i kvůli postupujícím technologiím a preferencím trhu.
Do výroby a vývoje některých modelů zasahuje v současnosti nejvíce elektromobilita a co největší snižování emisí (nástup emisní normy Euro 7). Obojí pak nahrává tomu, že jsou právě naftové a benzínové motory upozaděny a automobilky tak raději přijdou s úplně jiným modelem vozu. Jejich výrobní linky musí vyrábět především zmíněné elektromobily, a to vyžaduje nemalé investice a někdy i odstávky výroby.
Čtěte také : Nikdy netankujte toto palivo, pokud nechcete zničit motor. Mechanici prozradili, na co si dát pozor
Do budoucna se tak musíme s jistotou rozloučit nejen s desítkami let trvajícími stálicemi, ale také nedávnými novinkami, které už nesplňují parametry pro zákazníky.
Proč se blíží konec Škody Kamiq Nejen vozy modelu Kamiq , ale také oblíbená Scala a Fabia měly mít ukončenou výrobu mezi lety 2026 a 2027 kvůli elektromobilitě. Jak se ale ukázalo, vše může být trochu jinak, i když je jejich konec neodvratný. Rozvoj elektrických vozidel totiž není zase tak progresivní a navíc by mohla evropská legislativa lépe nahlížet na vývoj vozů s hybridním pohonem . A právě v tomto vidí automobilka Škoda možnost, jak výrobu zmíněných modelů prodloužit do roku 2030, než je definitivně pošle do minulosti. Jednoduše je udělat hybridní.
Škoda Kamiq je stále oblíbené menší SUV za rozumnou cenu. Zdroj: Shutterstock Kamiq jako oblíbené SUV Kamiq je v Mladé Boleslavi vyráběn od roku 2019 . Nejlépe jej řidiči hodnotí díky kompaktním rozměrům , i když jde o městské B SUV , tedy segment nejmenších SUV na trhu. Kamiq je spojován s praktičností, využitím moderních technologií už v základu, příjemnými jízdními vlastnostmi a povedeným designem , který si jeho majitelé oblíbili. Jak se ukazuje, zájem o cenově dostupná a tím pádem i menší vozidla se spalovacím motorem, je stále velký, a tak se automobilky snaží dobře prodávané modely udržet co nejdéle. A to platí i pro Kamiq.
Pokud bychom měli porovnat konkurenci ke Škodě Kamiq , nabízí se hned několik variant. Kamiq se totiž v praktičnosti vyrovnává i větším SUV, jako jsou Škoda Karoq a Škoda Kodiaq . Jeho přímými konkurenti jsou ovšem Volkswagen T-Cross, Seat Arona, Renault Captur a Kia Stonic . Ty jsou s Kamiqem srovnávány nejvíce.
Čtěte také : Auto za 100 tisíc, které vypadá jako za milion. Češi ho kupují jako diví
Renault Captur je jednou z největších konkurencí Škody Kamiq. Zdroj: Shutterstock Nejlépe vychází Škoda Kamiq proti těmto vozům cenově s ohledem na vlastnosti a výbavu . V Česku byla startovací cena okolo 500 000 Kč. U zmíněných konkurenčních vozů to bylo na mezi 450 000 a více jak 700 000 Kč v závislosti na verzi a výbavě.
Pro lepší přehled o některých vlastnostech Škody Kamiq a ostatních vozů, přinášíme základní srovnání:
Škoda Kamiq (od 500 000 Kč, atraktivní cena i pro základní verzi, objem kufru 400 až 1 395 l po sklopení sedaček) VW T-Cross (519 000 až 667 000 Kč, dražší, ale široký výběr výbav, objem kufru 385 až 455 l po posunutí zadních sedadel) Seat Arona (439 900 až 777 840 Kč, méně vybavená základní verze, objem kufru 400 až 823 l po sklopení sedaček) Renault Captur (475 000 až 705 000 Kč, výběr z hybridních variant a široké výbavy, objem kufru 422 až 1 596 l po posunutí zadní lavice) Zdroje: idnes , zpravy.aktualne