<h3><strong>Sen, jenž se nenaplnil</strong></h3> <p><span>Přestup sedminásobného šampiona Lewise Hamiltona k Ferrari měl být jedním z největších příběhů v historii Formule 1. Realita první sezony je však pro britského pilota a jeho fanoušky spíše zklamáním. Hamilton se od začátku roku trápí s adaptací na nový vůz a za svým týmovým kolegou Charlesem Leclerkem v šampionátu výrazně zaostává.</span></p> <h3><strong>Příliš vysoká očekávání</strong></h3> <p><span>Podle bývalého šéfa týmu Haas, Guenthera Steinera, za všeobecným pocitem zklamání stojí především přehnaná očekávání, která přestup provázela.</span></p> <p><em><span>„Myslím, že jsme všichni, včetně mě, měli příliš vysoká očekávání,“</span></em><span> pravil Steiner v rozhovoru pro SPORTbible. </span><em><span>„Všichni jsme snili o tom, jak Lewis Hamilton získá osmý titul ve Ferrari. Jak dobrý by to byl příběh. Zřejmě jsme ale snili až příliš.“</span></em></p> <h3><strong>Rok 2026 jako poslední šance</strong></h3> <p><span>Steiner se domnívá, že Hamiltonovy potíže pramení i z jeho neobliby současné generace vozů s takzvaným přísavným efektem. Klíčový pro jeho budoucnost tak bude rok 2026, kdy do Formule 1 vstoupí zcela nová technická pravidla.</span></p> <p><em><span>„Lewis nikdy neměl rád vozy s přísavným efektem,“</span></em><span> poznamenal. </span><em><span>„Příští rok už zde žádný přísavný efekt nebude. Uvidíme, co potom dokáže.“</span></em><span> Jeho předpověď je však nekompromisní. </span><em><span>„Pakliže mu to nesedne ani potom, tak je konec,“ </span></em><span>prohlásil Steiner.</span></p> <h3><strong>Konec s profesionální grácií</strong></h3> <p><span>Pokud by se Hamilton skutečně rozhodl ukončit kariéru, Steiner věří, že by tak učinil s profesionální grácií. </span><em><span>„Pokud by chtěl odejít, oznámil by to včas, aby dal týmu čas najít náhradu,“</span></em><span> uzavřel.</span></p> <p><span><span>Expert Jolyon Palmer mění názor na Ferrari, kritizuje špatnou exekuci týmu i jezdců</span></span></p>