Filmová série Vyšehrad patří k nejúspěšnějším titulům české kinematografie posledních let. Souhrnné kinotržby filmů Vyšehrad: Fylm (2022) a Vyšehrad Dvje (2025) se pomalu blíží neuvěřitelné cifře 200 milionů korun za prodej vstupenek (box office). Hostem podcastu První liga byl jeden z producentů Vyšehradu Ctibor Pouba. Za vývojem a výrobou série Vyšehrad stojí produkční firma s poněkud kontroverzním názvem Gangbang production, kterou vlastní Ctibor Pouba napůl s hercem, představitelem fiktivního fotbalisty Julia Lavického a režisérem Jakubem Štáfkem. Gangbang nebo G*Bang o své produkci na webu uvádí: "Tvoříme to, co nám jde nejlépe. Humor. Nesnášíme nudu. V G*Bang stavíme klip, reklamu, nebo film vždy na nekompromisním humoru."
"S tlakem na určitou korektnost, kterou člověk vnímá, že ve společnosti je, roste poptávka po nekorektním, nelaskavém humoru. Jsme odkojeni jak na laskavém humoru, tak na humoru crazy komedií 90. let jako jsou Žhavé výstřely, Bláznivé střely. To jsou filmy, na kterých jsme vyrostli. Nezaměřujeme se ale jen na humor. Je to něco, co nás baví nejvíce. Je pravda, že v aktuálním developmentu máme i projekty z nehumorných žánrů," vysvětluje Pouba.
"Děláme to, kde stále ještě cítíme, že máme sílu něco říci, něco ukázat. Nebojíme se vyjít ven s nějakým názorem. Samozřejmě, je to těžké. Když to vztáhnu k Vyšehradu, není nic jednoduchého udělat takovouto komedii, ve které je spousta vtipů na hraně, za hranou nebo některé pro někoho trapné."

S Vyšehradem se Gangbangu evidentně podařilo najít správnou a dostatečně velkou cílovku. Vyšehrad Fylm utržil 108 milionů korun (692 tisíc diváků), Vyšehrad Dvje je stále v kinech a tržby jsou zatím 88 milionů (438 tisíc diváků). "Kdo je divák Vyšehradu, je docela komplikovaná otázka, na kterou hledáme dlouho. Teď už ji víme, byť bude trochu alibistická. Není o věku, genderu, demografii, společenském postavení atd. Je to o míře humoru, kterou v sobě člověk má nebo nemá. Dlouho jsme byli přesvědčeni o tom, že diváky Vyšehradu jsou mnohem mladší lidi, než se nakonec ukázalo. Mladší skupina je tam silně zastoupena, ale jde to napříč spektrem. Zjednodušeně říkáme, že diváky Vyšehradu je pražská kavárna i vesnice," tvrdí Pouba.
Oba tituly by se daly fakticky označit za nezávislé filmy. Nefiguruje zde žádný koproducent nebo velká televize. Financování bylo poskládáno z řady zdrojů - od půjček (u jedničky více než u dvojky), filmových vratek, peněz partnerů (product placement, reklamní dealy), záloh distributora až po prodeje na streamovací platformy, do zahraničí a fyzických nosičů. Rozpočet druhého filmu byl přitom podle Pouby cca dvojnásobný v porovnání s Vyšehrad: Fylm, a pohyboval se na úrovni 55 milionů korun. Přičemž podíl partnerských peněz byl vyšší než u jedničky.
Vzhledem k úspěchu obou filmů (do řady je třeba připočítat rovněž filmy Vyšehrad Seryjál z roku 2021, což je sestřih původní série) je jasné, že Gangbang již nyní přemýšlí o třetím filmu, kterým by se završila komediální trilogie. "Rádi bychom Vyšehrad dotáhli do trilogie. Ostatně tak to bylo původně koncipované. Dá-li pánbu, tak za dva tři roky by to mohlo spatřit světlo světa. V tom tvůrčím týmu bychom si to přáli. Bude to grande finále a jdeme potom od toho," nastínil Pouba, podle kterého se tak třetím filmem příběh fiktivního fotbalisty Lavického ukončí.