Uvedením modelu BYD Seal 6 DM-i čínská firma posouvá svůj úspěšný recept na novou úroveň, nyní ve formátu sedan, přičemž součástí nabídky je i verze kombi nebo touring. Tento model je určen pro ty, kteří hledají prostorný, úsporný a efektivní vůz, který nabízí atraktivní alternativu ke svým dražším konkurentům.
| BYD Seal 6 DM-i (sedan) | BYD Seal 6 DM-i (Touring) |
Typ karoserie | Pětidveřový sedan | Kombi |
Rozměry a hmotnost | Délka 4,840 m, šířka 1,875 m a výška 1,495 m. Rozvor 2,790 m. Hmotnost od 1 665 kg. | Délka 4,840 metru, šířka 1,875 metru a výška 1,505 metru. Rozvor 2,790 metru. Hmotnost od 1 710 kg. |
Zavazadlový prostor | 491 litrů. Se sklopenými sedadly 1 370 litrů. | Objem zavazadlového prostoru 500 litrů. 1 535 litrů při sklopených sedadlech. |
Maximální výkon | - Verze Boost: 135 kW (spalovací motor 72 kW a elektromotor 145 kW) a 300 Nm.
- Verze Comfort Lite a Comfort: 156 kW celkového výkonu systému.
| - Verze Boost: 135 kW (spalovací motor 72 kW a elektromotor 145 kW) a 300 Nm.
- Verze Comfort Lite a Comfort: 156 kW celkového výkonu systému.
|
Maximální rychlost a zrychlení | - Maximální rychlost: 180 km/h
- Verze Boost: 0-100 km/h za 8,9 s
- Verze Comfort Lite a Comfort: 0-100 km/h za 8,5 s.
| - Maximální rychlost: 180 km/h
- Verze Boost: 0-100 km/h za 8,9 sekundy
- Verze Comfort Lite a Comfort: 0-100 km/h za 8,5 sekundy
|
Baterie | - Verze Boost: kapacita 10,08 kWh
- Verze Comfort Lite a Comfort: kapacita 19 kWh
| - Verze Boost: kapacita 10,08 kWh
- Verze Comfort Lite a Comfort: kapacita 19 kWh
|
Dojezd (pouze elektromotor) | - Verze Boost: 55 km (kombinovaný podle WLTP)
- Verze Comfort Lite a Comfort: 105 km (kombinovaný dojezd podle WLTP)
| - Verze Boost: 50 km (kombinovaná norma WLTP)
- Verze Comfort Lite a Comfort: 100 km (kombinovaná norma WLTP)
|
Celkový dojezd (elektrický a spalovací) | - Verze Boost: 1 505 km (kombinovaný podle WLTP)
- Verze Comfort Lite a Comfort: 1 455 km (kombinovaná verze WLTP)
| Až 1 350 km (kombinovaná norma WLTP) |
Spotřeba paliva | - Verze Boost: 4,4 l/100 km (WLTP kombinovaná)
- Verze Comfort Lite a Comfort: 4,8 l/100 km (WLTP kombinovaná)
| - Verze Boost: 4,8 l/100 km (WLTP kombinovaná)
- Verze Comfort Lite a Comfort: 5,0 l/100 km (WLTP kombinovaná)
|
Ekologický odznak DGT | ECO | ECO |
Další | - Funkce V2L (Vehicle to Load) o výkonu 3,3 kW pro napájení externích zařízení.
- Panoramatické střešní okno (verze Comfort Lite a Comfort)
- Infotainment systém s 12,8″ nebo 15,6″ dotykovým displejem
- Elektricky nastavitelná, paměťová, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla s pamětí, vyhříváním a ventilací
- 50W bezdrátové nabíjení chytrého telefonu
| - Funkce V2L (Vehicle to Load) o výkonu 3,3 kW pro napájení externích zařízení
- Panoramatické střešní okno (verze Comfort Lite a Comfort)
- Infotainment systém s 12,8″ nebo 15,6″ dotykovým displejem
- Elektricky nastavitelná, paměťová, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla s elektrickým nastavením
- Elektricky ovládané zadní dveře ve standardní výbavě
- 50W bezdrátové nabíjení chytrého telefonu
|
Cena a dostupnost | K dispozici nyní od 37 000 eur (906 000 Kč) | K dispozici již od 38 500 eur (943 000 Kč) |
BYD Seal 6 DM-i se na trhu plug-in hybridů představuje jako vysoce konkurenceschopná volba. Při srovnání s modelem BYD Seal U bylo poukázáno na to, že strategie společnosti BYD s plug-in hybridem je téměř dokonalá. Tento model nabízí rodinný vůz, který je pohodlný a především mnohem úspornější než jeho konkurenti. Například Toyota C-HR, která soupeří o titul nejprodávanějšího plug-in hybridu, má podobnou cenu, ale je podstatně menší.
BYD Seal 6 DM-i v obou svých variantách, sedan nebo kombi, nabízí základní cenu 37 000 eur před slevami (906 000 Kč). Verze kombi přidává k ceně 2 000 eur (49 000 Kč). V porovnání s ostatními modely se Peugeot 308 plug-in hybrid pohybuje v cenové relaci 35 000 eur (857 000 Kč), ale je o půl metru kratší.
Pod 40 000 eur (980 000 Kč) nenabízí podobně velký plug-in hybrid žádná jiná značka. Ani pod 45 000 eur (1,1 milionu Kč) není přímá konkurence. Škoda Superb plug-in hybrid, která je cenově nejblíže, stojí nejméně 48 000 eur (1,176 milionu Kč). To znamená, že jeho velikostně nejbližší konkurent začíná již zhruba od 9 000 eur (220 000 Kč) výše, a to bez ohledu na slevy jednotlivých značek.
S tímto předpokladem je snadné pochopit, proč společnost BYD výrazně zasahuje do trhu plug-in hybridů a svým jediným dostupným modelem vyzývá Toyotu. BYD Seal 6 DM-i nabízí pozoruhodný pocit kvality a ve své nejvybavenější verzi je vybaven 15,6palcovou obrazovkou.
Všechny modely jsou navíc standardně vybaveny prvky, jako jsou mimo jiné elektricky ovládaná, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, vyhřívaný volant, veganský kožený interiér, adaptivní tempomat, 360stupňová kamera, obousměrné nabíjení, hlasový asistent, Android Auto nebo CarPlay.

Zdroj: Youtube.com
Vůz působí na silnici velmi stabilně, má tužší odpružení než ostatní modely BYD, což se projevuje v kontrolovanější jízdě. Ačkoli jsme neměli možnost důkladně otestovat jeho adaptivní tempomat, můžeme říci, že se celkově chová adekvátně, aniž by byl rušivý při udržování v jízdním pruhu. Tato analýza však vyžaduje více kilometrů pro úplné zhodnocení.