Prázdniny se přehouply do své druhé poloviny, a i když je počasí dost vrtkavé, většina lidí si užívá zasloužený relax. V případě politické smetánky to ale na bezstarostné a hravé léto nevypadá. VIPživot připomíná, že se totiž kvapem blíží sněmovní volby a kampaně jednotlivých stran a hnutí nabírají na obrátkách. K tuzemskému koloritu tradičně patří, že právě v tomto čase víc než kdy jindy uchazeči o teplé křeslo v dolní parlamentní komoře dělají psí kusy, aby své voliče oslnili.
Expremiér ukázal zákulisí kampaně
Česko ovládnou 3. a 4. října volby do Poslanecké sněmovny. Kandiduje v nich 28 uskupení a všechny dosavadní předvolební průzkumy zatím favorizují hnutí ANO Andreje Babiše. Právě někdejší premiér by se rád do vlády vrátil. A v kampani dělá, co může, aby se to stalo skutečností. Ne každého však svými kousky nadchne. Nedávno například na svých sociálních sítích zveřejnil video ze zákulisí kampaně a ukázal se v roli fotomodela.
V perfektně padnoucím obleku a s rozjařenou tváří sedmdesátiletý Babiš dovádí na videu na song Beautiful Things od Bensona Boonea jako mladík. Prozpěvuje si, tančí, kope si s tenisovým míčkem a zdá se být nadšený. O tom, že by si tuhle situaci ale užíval, prý nemůže být řeč. „Focení rád nemám, ale když mám hudbu, fajn tým a dobrou náladu, dá se to zvládnout,“ napsal na svém instagramovém profilu k videu expremiér.
Je frajer, fešák i kašpar a bláznivý dědek
Pod příspěvkem se strhla lavina komentářů, která Čechy znovu rozdělila. Jeho příznivci nešetřili na osobu šéfa hnutí ANO pochvalami. „Borec,“ napsal jeden. „Tak má vypadat budoucí premiér. Chytrý a ještě k tomu fešák, jakože frajer,“ dodal další. Našli se ale i kritici. „To je kašpar,“ reagoval jeden z diskutujících. „Dědek se zbláznil,“ uvedl jiný. Objevili se i uživatelé, kteří mu doporučili, aby se vrátil na Slovensko, odkud Babiš pochází.
Vyjma tradičních mítinků, besed a objíždění republiky už někdejší šéf vládního kabinetu v kampaních podle webu Aktuálně stihl smažit bramboráky, řídit vlak, testovat čokoládu i rozdávat úsměvy i na festivalu Colours of Ostrava. Ten si nenechal ujít ani ministr dopravy Martin Kupka z ODS a jeho stranická kolegyně a šéfka resortu spravedlnosti Eva Decroix. Nejnověji se Babiš pochlubil akční fotkou z posilovny, kde se připravuje na srpnový výšlap na Lysou horu.
Politici útočí na mladé jejich jazykem
Přestože jeho klíčovou voličskou skupinou jsou senioři, chce oslovit i generaci Z, která se narodila po roce 2000. Třeba svým tričkem Lowkey alpha. A není sám. Obecně tentokrát v kampani politici perlí. Do jejich repertoáru najednou patří výrazy jako skibidi, low taper fade, delulu, flop, lowkey alpha nebo videa ghibli. Generace Z je ale z jejich počínání spíš rozpačitá, než že by to kvitovala s velkým nadšením. Politickou průkopnicí je v tomhle ohledu někdejší šéfka resortu financí Alena Schillerová z ANO. Její tiktokové lekce pro boomery jsou legendární.
Sklízí za ně sice částečně posměch, ale i spoustě mladým lidem přijde prostě docela cool. Trend módních animovaných ghibli fotek podle webu TN zase vyzkoušel třeba lidovecký ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka, místopředsedkyně STAN Michaela Šebelová nebo šéf resortu pro vědu a výzkum Marek Ženíšek z TOP 09. Politici jedou, ale horká fáze kampaně teprve nastane a je otázkou, s čím na voliče ještě vyrukují.