Záhadný prototyp, který byl spatřen na Nürburgringu, naznačuje, že Xiaomi pracuje na verzi GT svého elektrického SUV s výkonem podobným superautomobilu.
Pro mnohé je Xiaomi levná mobilní značka, která dobře funguje. Pro jiné je to ta společnost, která dělá od všeho trochu a občas překvapí. Ale od doby, kdy vstoupila do světa elektromobilů, se situace docela změnila. YU7, který je již dostupný v Číně, není zrovna obyčejné vozidlo a nyní se zdá, že chtějí jít ještě o krok dál s verzí, která slibuje být mnohem dravější.
Jak se můžeme dočíst v ArenaEV, zachytili tajemný prototyp, jak jezdí kola na Nürburgringu, tedy na onom německém okruhu, kde se chystají auta testovat, aby zjistili, jak se chovají. A jak to tak vypadá, tento nový YU7 GT vypadá velmi slibně.
Co víme o nové verzi YU7
Prototyp, který spatřili na Nürburgringu, nese stejnou červeno-šedou kamufláž, jakou použili pro SU7 Ultra, tedy sedan, který nedávno na stejném okruhu překonal rekord. Toto SUV má však několik nápadných odlišností: blatníky jsou širší, záď se zdá být propracovanější a celkově působí sportovněji než běžný YU7, který se prodává od června.
Zajímavá část přichází, když se bavíme o tom, co je uvnitř. Pokud jsou zvěsti pravdivé, měl by mít tento YU7 GT stejný systém motorů jako SU7 Ultra. Mluvíme o třech elektromotorech, které dohromady mají výkon přes 1 000 koní. Ano, čtete správně: více než 1 000 koní v rodinném SUV. Existují Ferrari, která těchto hodnot nedosahují.
Skici, které vytvořili na základě špionážních fotografií, ukazují vůz, který to myslí vážně. Velký přední splitter, kapota s průduchy, kola v závodním stylu a velký difuzor s pevným spoilerem na zádi. Není příliš nenápadný a vypadá, že je určen k rychlé jízdě.
YU7, který se již prodává v Číně, je velký vůz: téměř pět metrů dlouhý, dva metry široký a téměř dva metry vysoký. Verze Max, kterou mají k dispozici nyní, se dvěma motory a pohonem všech kol, zrychlí z 0 na 100 3,23 s. Pokud se přidá další motor a vyšší výkon, je snadné si představit, že se v mžiku dostane pod tři sekundy.
Mimochodem, YU7 Max nezůstal mezi lidmi, kteří rozumí elektromobilům, bez povšimnutí. Známý odborník z oboru jej nedávno otestoval a byl docela ohromen tím, co zjistil: výkon tu je, dojezd funguje dobře a uživatelský zážitek zřejmě splňuje očekávání.
K oficiálnímu představení by mohlo dojít 25. září, kdy má zakladatel Xiaomi Lei Jun přednést svůj výroční projev. Dávalo by smysl využít rekordního uvedení SU7 Ultra na trh a ukázat, co s tímto SUV připravuje. Zatím se samozřejmě jedná pouze o spekulace a úniky informací, protože Xiaomi nic oficiálně nepotvrdilo.
Vývoj společnosti Xiaomi na automobilovém trhu
Od svého vstupu na automobilový trh je společnost Xiaomi v centru pozornosti nejen díky svým technologickým inovacím, ale také díky své schopnosti nabízet vysoce kvalitní produkty za konkurenceschopné ceny. Společnost, která je známá především svými elektronickými zařízeními, využila své technologické zkušenosti k vývoji elektromobilů, které konkurují zavedenějším značkám. Model YU7 je příkladem toho, jak společnost Xiaomi nově definuje, co může elektrické SUV nabídnout, a kombinuje výkon, design a špičkové technologie.

Zdroj: Youtube.com
YU7 Max je jen začátkem toho, co by mohlo být sérií vysoce výkonných elektrických vozidel od společnosti Xiaomi. Společnost výrazně investuje do výzkumu a vývoje s cílem zlepšit účinnost baterií a dojezd svých vozidel, což by ji mohlo v příštích letech vynést na vedoucí pozici na trhu elektromobilů. Integrace pokročilé umělé inteligence a technologií konektivity do jejích vozidel navíc slibuje jedinečný a personalizovaný zážitek z jízdy.
Trh s elektromobily se neustále vyvíjí a vstup společnosti Xiaomi do tohoto odvětví by mohl urychlit zavádění elektromobilů po celém světě a nabídnout spotřebitelům dostupnější a technologicky vyspělejší možnosti.