Myslíte si, že celebrity vystoupí z limuzíny, projdou po červeném koberci a během toho je jim pořízeno několik fotografií, na kterých vypadají přirozeně skvěle? Omyl. Vše, co se zde děje, je perfektně naplánováno, fotografie jsou pořízeny na několikrát, výsledné fotografie a videa možná vypadají skvěle, to ale jen proto, že vznikly až na několikátý pokus.
Nejde o módní událost, ale o marketingový nástroj
Mnoho lidí si myslí, že červený koberec je především místem, kde se mají celebrity ukázat v dokonalých outfitech, zapůsobit na fanoušky svým módním vkusem, že jde o elegantní a luxusní přehlídku toho nejlepšího ze světa showbyznysu. Ve skutečnosti jde ale především o marketing, o peníze.
Produkční společnosti, módní návrháři a filmová studia využívají každou sekundu k propagaci svých produktů. Šaty, šperky a dokonce i pózy celebrit jsou navrženy tak, aby upoutaly pozornost médií a sociálních sítí. Ačkoli fotografie kolující po internetu vyvolávají pocit přirozené krásy, ve skutečnosti jen nutí každého zamyslet se nad tím, proč slavní vypadají tak skvěle.
A odpověď hledá řada lidí v kliknutí na odkaz s drahými šperky nebo módními kousky. Protože kdo by nechtěl nosit šaty či šperky od návrhářů, kteří spolupracují se slavnými celebritami?
Klíčový je i výběr celebrit
Na červený koberec se nedostane každý. Výběr celebrit je klíčový. Ty, které by mohly zkazit image filmu nebo seriálu, jednoduše nedostanou příležitost se před fotografy dostat, nebo jsou vyfoceny narychlo, dostanou své fotky, ty potom ale rozhodně nejsou propagovány tolik jako u ostatních.
PR týmy selektivně vybírají, kdo bude reprezentovat akci, a často upravují i detaily jako make-up a účesy. Kromě toho ale také celebritám podsouvají, jak se mají chovat, jak a kdy se usmívat, jak po koberci chodit, s kým se bavit.

━━ Fotografie na červeném koberci častokrát vznikají i na desítky pokusů. (Zdroj: Evannovostro / Shutterstock)
Média a sociální sítě jako nástroje klamu
Cílem celé akce na červeném koberci je obvykle vytvořit jednotný, kontrolovaný vizuální zážitek, který se zdá být spontánní, ale ve skutečnosti je pečlivě vytvořený celou řadou osob. Fotky jsou navíc následně často před umístěním na sociální sítě výrazně upravovány. Perfektně osvětlené snímky a strategicky vybrané úhly zajišťují bezchybnost.
Ačkoli mnoha lidem je jasné, že dokonalé fotografie jsou pouze klamem a reklama u nich je něčím, co je jen odrazuje dát snímkům palec nahoru nebo srdíčko, většina fanoušků z podobných věcí šílí. Červený koberec v Americe není spontánní oslavou módy nebo filmu. Jde o klam, který obrovská masa lidí přijímá, aniž by se nad tím více zamysleli.
Zdroje článku: medium.com, www.nytimes.com, www.storicko.cz