Petra Hřebíčková slaví 46. narozeniny. Půvabná blondýnka patří k nejobsazovanějším českým herečkám poslední dekády a její životní cesta je opravdu pestrá. Od zlínských divadelních prken a Thálie za Maryšu se dostala až k romantickým komediím, kde ji diváci vídají nejčastěji. Sama ale říká, že by ráda ukázala i jinou polohu a zároveň se učí hledat rovnováhu mezi hereckou prací a rodinou.
Začátky a velký průlom Petra Hřebíčková vyrostla v Hodoníně a dlouho to vypadalo, že skončí u účtů a tabulek. Chodila totiž na obchodní akademii, jenže v zákulisí už ji pohlcovalo něco úplně jiného. Divadlo. Už tehdy bylo jasné, že čísla ji nikdy nechytnou tak jako světlo reflektorů.
Po maturitě si proto podala přihlášku na JAMU v Brně a uspěla. V roce 2003 nastoupila do Městského divadla Zlín a právě tam se jí otevřela velká kariérní brána. Když ztvárnila Maryšu, bylo to strhující. V roce 2008 si za ni odnesla Cenu Thálie a stala se z ní herečka, o které se začalo mluvit napříč republikou.
Do povědomí filmových diváků se dostala už v roce 2006, kdy ji do snímku Obsluhoval jsem anglického krále obsadil Jiří Menzel. Jenže nebylo to tak jednoduché, jak to dnes vypadá. Sama později přiznala, že na casting se jí vůbec nechtělo, protože role počítala i s nahotou. V hlavě jí jelo, jestli opravdu chce začínat kariéru tímhle způsobem. Nakonec rozhodlo právě to, že šlo o Menzela, jeho klid a přístup. A byla to trefa, díky roli Jarušky se otevřely dveře k dalším velkým příležitostem.
Následovaly dramatické snímky jako Kawasakiho růže nebo Proměny, ale od roku 2010 ji diváci začali vídat spíše v lehčích žánrech. Filmy Muži v naději (2011), Bezva ženská na krku (2016) či Matky (2021) z ní udělaly jednu z nejpopulárnějších tváří českých komedií.
Herečka, které nevadí nahota a vypadat příšerně Hřebíčková přiznává, že i po desítkách rolí má před kamerou trému. „S každou novou rolí cítím velký respekt k té práci. Není to vůbec tak, že bych si řekla, tak, tohle už umím,“ řekla v rozhovoru pro iDNES.cz.
K vlastnímu vzhledu na plátně má překvapivě odlehčený přístup: „Mě to baví, když vypadám i příšerně. Protože si myslím, že to je ze života. Myslím, že ženy chtějí vidět, že i my herečky vypadáme příšerně,“ dodala se smíchem. V posledních letech ji diváci viděli v komediích Matka v trapu, V dobrém i zlém nebo seriálu Táta v nesnázích. Sama ale cítí, že by si zasloužila i náročnější role.
A odhalené scény nakonec nezůstaly jen u Menzelova filmu. Hřebíčková se objevila i v dalších snímcích, kde šlo o podobně odvážné momenty. V cestopisném projektu Vlakem až na konec světa si střihla koupací scénu, v televizním cyklu Škoda lásky zase skončila v typickém „mokrém tričku“. Později přišla sportovní komedie Přes prsty, kde hrála volejbalistku a kvůli roli tvrdě makala, aby byla na hřišti i na kameře uvěřitelná. A odhalit se nechala i v romantickém filmu Příliš osobní známost. Sama ale vždy říkala, že nahota pro ni není žádná póza, ale jen prostředek, pokud to dává smysl příběhu.
Petra Hřebíčková a Karel Zima ve filmu Štěstí je krásná věc, FOTO: Miloš Schmiedberg / Bioscop Rodina jako kotva a opora Soukromý život Hřebíčkové je pevně spojený s hercem a scenáristou Matějem Dadákem , s nímž vychovávají své děti Šimona, Mikuláše a Mariannu. Cestu k sobě našli až po letech, znali se totiž už z JAMU.
Herečka se netají tím, že rodina je pro ni prioritou. „Pořád hledám balanc. Je to i moje téma, jak nastavit a zvládnout den tak, abych dokázala pokrýt potřeby rodiny a zároveň našla čas na svoje radosti a práci,“ řekla v rozhovoru pro Deník.cz.
Největší životní výzvou pro ni bylo rozhodnutí dočasně opustit divadelní prkna. „Musela jsem přijmout fakt, že divadlo musím odříznout. Což pro mě bylo nejtěžší, učinit rozhodnutí, že na nějaký čas změním svůj život,“ svěřila se v časopisu TV Magazín.
Zdroje: autorka, iDNES , Deník , CSFD