Do Česka přišel nový obchodní řetězec a stačilo pár týdnů, aby se o něm začalo mluvit. Neměl hlasité kampaně ani obrovské billboardy. Přesto se do jeho prodejen vydaly stovky zákazníků, kteří si rychle všimli, že tu najdou přesně to, co hledají. Jmenuje se Worldbox a nabízí značkové oblečení a obuv, které si může dovolit i běžná rodina. Mladí oceňují možnost pořídit si oblíbené značky bez nutnosti utratit celou výplatu. Starší zákazníci naopak mluví o přehledných obchodech, kde je klid a jednoduchý výběr.
V jakých městech najdete nový obchod Worldbox Worldbox patří pod polskou skupinu CCC, která je v Česku známá díky síti obuvi CCC nebo e-shopům Modivo a eobuv.cz. Na domácím trhu funguje už s více než stovkou prodejen a teď rozšířil svou působnost i k nám. První pobočka se otevřela koncem června v Karlových Varech v obchodním centru Varyáda. Brzy následoval Liberec a nedávno přibylo i Staré Město u Uherského Hradiště.
Zajímavé je, že se zatím vyhýbá velkým metropolím a zaměřuje se spíše na menší města. Dává tak šanci lidem, kteří by jinak museli jezdit do Brna nebo Prahy, aby si pořídili značkovou módu blíž k domovu. Stejný postup zvolil i na Slovensku, kde otevřel v Bratislavě a Liptovském Mikuláši.
Worldbox si tak postupně hledá místo na trhu, aniž by na sebe upozorňoval velkými akcemi. Jeho přístup je jiný než u konkurence. Nehraje na prvoplánové slevy, netlačí na zákazníky přes sociální sítě. Jednoduše otevře dveře a nechá lidi, aby si sami přišli prohlédnout nabídku. A ta je natolik silná, že se zpráva šíří mezi lidmi sama.
Pobočky Worldboxu najdete v Karlových Varech, Liberci a ve Starém Městě u Uherského Hradiště. Foto: Freepik.com Co všechno Worldbox nabízí? V obchodech najdete sportovní i streetwearové oblečení, obuv a doplňky pro muže, ženy i děti. Výběr sahá od každodenních triček a mikin až po bundy, legíny do fitka nebo dětské teplákové soupravy. Regály zaplnily značky, které zná skoro každý: Nike, Adidas, Puma, Vans, Reebok, Guess, Tom Tailor, Skechers, Champion nebo Under Armour. Na rozdíl od řetězců jako je Pepco nebo Woolworth tu nenajdete privátní značky. Worldbox stojí čistě na síle známých log, a to zákazníkům vyhovuje. Když vidí cenovku, vědí, co kupují.
Prostor je navržený tak, aby se zákazník neztratil v přeplněných regálech. Obchody působí minimalisticky, čistě a přehledně. Podle zaměstnanců se kolekce pravidelně doplňují a nové kousky přicházejí prakticky každý týden. To je důležité pro mladší zákazníky, kteří chtějí mít přístup k aktuálním trendům, ale i pro rodiče, kteří potřebují rychle sehnat dětem boty nebo oblečení bez složitého hledání. Starší generace si zase pochvaluje klidnou atmosféru, kde je dostatek prostoru a kde není zbytečný shon.
Regály jsou plné značek jako Nike, Adidas nebo Puma, které si oblíbili mladí i starší zákazníci. Foto: Unsplash.com Kolik tu zaplatíte a proč lidé nakupují ve velkém? Hlavním lákadlem jsou ceny. Zákazníci hlásí, že si pořídili značkové tenisky Quiksilver už za necelých pět set korun. Teplákové soupravy vycházely kolem pěti set včetně slev, trička začínají na několika desítkách korun a dětské kousky se dají pořídit pod sto korun. Pro rodiny je to zásadní rozdíl oproti velkým sportovním obchodům, kde stejné značky stojí dvojnásobek. Studenti a mladí zase oceňují, že si mohou koupit trendy značky bez toho, aby museli dlouho šetřit.
Zajímavé je, že se k nákupu nevracejí jen mladí. Svůj důvod mají i senioři, kteří vnímají Worldbox jako obchod, kde si v klidu pořídí pohodlné boty nebo mikinu a nemusí se prodírat mezi desítkami regálů. Tohle spojení dostupných cen a přívětivého prostředí je důvod, proč se lidé do prodejen vracejí a proč se o řetězci mluví.
Značkové tenisky a oblečení tu pořídíte za ceny, které nezruinují rodinný rozpočet. Foto: Freepik.com Jakou má Worldbox konkurenci a jaké jsou jeho další plány Na českém trhu má Worldbox silné soupeře. Sportisimo sází na nejnižší ceny a obrovský výběr. JD Sports a Foot Locker cílí hlavně na mladé zákazníky, kteří sledují streetwear. A3 Sport nebo Sizeer jsou na trhu zavedení a znají je sportovní nadšenci. Worldbox se snaží zaujmout střední cestou. Nepůsobí masově, ale zároveň není exkluzivní. Spojuje dostupnost a kvalitu a vytváří prostor pro ty, kteří chtějí značky, ale nechtějí za ně přeplácet.
Za řetězcem stojí silná skupina CCC, která má s módou zkušenosti. Její plán je do roku 2030 otevřít více než tisíc prodejen Worldboxu po celé Evropě. To znamená, že expanze v Česku je teprve na začátku. Dá se čekat, že další města budou postupně přibývat. Pro zákazníky je to dobrá zpráva: více poboček znamená lepší dostupnost i tlak na konkurenci.
Worldbox se prosazuje v konkurenci a plánuje další expanzi po celé Evropě. Foto: Unsplash.com Přijali byste, kdyby Worldbox otevřel i ve vašem městě? Podělte se s námi v komentářích.
Zdroje: Nikola Eichlerová – Autorský text https://udalosti247.cz/spotrebitel/retezec-cr-novy-ceny-zakaznici/ https://www.kupi.cz/magazin/clanek/37392-worldbox-novy-retezec-ceky-trh https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/626865-v-cesku-se-objevil-novy-obchodni-retezec-prodejny-ma-uz-ve-trech-mestech https://www.centrum.cz/znacky-jako-z-parize-ceny-jako-z-trznice-do-ceska-dorazil-novy-retezec-ktery-si-cesi-ihned-zamilovali-7f6072e1-6122-5e64-b8ff-f9e583343c1e https://cnn.iprima.cz/do-ceska-expandoval-zavedeny-retezec-s-oblecenim-483255