V Mexiku je 26 °C, teplota tratě se pohybuje okolo 52 °C a je větrno – 9 km/h. Jediná změna oproti kvalifikaci je Carlos Sainz, který po penalizaci odstartuje z dvanácté pozice.
Start
Na start závodu v top 10 převažovala měkká sada pneumatik, jediní piloti Red Bullu obuli středně tvrdou sadu stejně jako Isack Hadjar.
Lando Norris měl vynikající odpich na startu a musel se bránit oběma pilotům Ferrari. Max Verstappen do první zatáčky byl velmi agresivní a došlo ke kontaktu s Charlesem Leclercem a následně probrzdil a byl mimo trať. Charles Leclerc byl taktéž mimo trať a proto se dostal do vedení, nicméně Monačan okamžitě vrátil pozici.
2. kolo
Pořadí bylo: Norris, Leclerc, Hamilton, Verstappen, Russell, Bearman, Antonelli, Cunoda, Piastri a Ocon.
Na konci kola byl v boxech Liam Lawson a měnil přední křídlo.
3. kolo
Dvojité žluté vlajky zavlály na krátko v posledním sektoru.
5. kolo
Lando Norris si vybudoval náskok přes 1,5 sekundy nad piloty Ferrari.
6. kolo
Absolutní chaos v prvním sektoru. Max Verstappen zaútočil do první zatáčky na sedminásobného mistra světa, nicméně do druhé zatáčky musel vyjet mimo trať, chvíli byl před Lewisem Hamiltonem na třetím místě. Dokonce oba piloti byli mimo trať. Toho zmatku využil Oliver Bearman, který se posunul na čtvrtou pozici před Maxe Verstappena.
Ještě opakované záběry chaosu s Oliverem Bearmanem.
8. kolo
Liam Lawson odstoupil ze závodu. Lewis Hamilton byl vyšetřován, jestli nezískal výhodu, když byl mimo trať.
10. kolo
Oliver Bearman stále držel skvělou čtvrtou pozici. Mezitím Oscar Piastri se několikrát pokusil zaútočit na osmého Júkiho Cunodu, ale Japonec odolával.
11. kolo
Oscar Piastri konečně předjel japonského pilota a posunul se na osmou pozici.
12. kolo
Středně tvrdá směs prozatím nefungovala podle očekávání a jezdci na ní se trápili.
16. kolo
Lewis Hamilton dostal penalizaci 10 sekund za souboj s Maxem Verstappenem, konkrétně za opuštění trati a získání výhody.
17. kolo
Prvním pilotem v boxech k regulérní zastávce byl Carlos Sainz na konci kola. Přezouval ze středně tvrdých na softy.
20. kolo
Oscar Piastri se prozatím trápil, dokázal se dostat k Mercedesu Georgeho Russella, ale Australan nedokázal odemknout potenciál McLarenu jako Lando Norris, který měl ve vedení náskok přes 8,5 sekundy na druhého Charlese Leclerca. Komisaři začali posuzovat Maxe Verstappena a jeho provinění v souboji s Lewisem Hamiltonem.
22. kolo
Lewis Hamilton měl sprostou reakci na to, když se dozvěděl o své penalizaci a reagoval, že tam nebyl grip. Ferrari s penalizací nesouhlasilo. Max Verstappen vyvázl bez jakékoliv penalizace.
24. kolo
Lewis Hamilton zamířil ke svým mechaniků, odpykal si penalizaci 10 sekund, obul středně tvrdou sadu pneumatik a propadl se na čtrnáctou pozici.
25. kolo
V boxech zastavili Oliver Bearman a Oscar Piastri. Brit byl devátý, Australan třináctý.
26. kolo
Na zastávku reagoval George Russell, obul žlutou sadu pneumatik a vrátil se na jedenáctou pozici před Oscara Piastriho.
27. kolo
Carlos Sainz dostal penalizaci 5 sekund za překročení rychlosti v boxech. Zároveň odstoupil Nico Hülkenberg, který měl problémy s pohonnou jednotkou.
Španěl hlásil, že měl problém s omezovačem na vjezdu do boxů.
28. kolo
Oliver Bearman předjel Isacka Hadjara a posunul se na pátou pozici. Brit měl výborně rozjetý závod.
30. kolo
Oscar Piastri se posunul na osmou pozici před Isacka Hadjara.
31. kolo
Na konci kola zamířil ke svým mechanikům Charles Leclerc, obul žlutou sadu pneumatik a vrátil se na třetí pozici.
32. kolo
Oliver Bearman předjel Júkiho Cunodu a byl již čtvrtý. Pilot Haasu měl vynikající závodní tempo. Reakce jeho otce hovoří za vše.
34. kolo
Lando Norris stavěl, obul taktéž žlutou sadu pneumatik a neztratil žádnou pozici.
35. kolo
Ze závodu odstoupil Fernando Alonso.
37-38. kolo
Na konci kola zamířil ke svým mechanikům Max Verstappen, obul softy a vrátil se na osmou pozici. Nizozemec ztrácel 35 sekund na vedoucího Landa Norrise.
39. kolo
George Russell se dožadoval týmové režie ve svůj prospěch, Mercedes to zamítl a následně se musel Brit bránit Oscaru Piastrovi. Pilot Stříbrných šípů pátou pozici uhájil.
41. kolo
George Russell vysvětlil sprostou formou proč by měla být aplikována týmová režie. Až na tento pokud Andrea Kimi Antonelli zpomalil a pustil svého britského kolegu.
46. kolo
Vedoucí Lando Norris měl pohodlný náskok přes 20 sekund na druhého Charlese Leclerca. Mezitím Oscar Piastri byl zaseklý za piloty Stříbrných šípů na šestém místě.
47. kolo
Na začátku kola měl stavět Oscar Piastri, ale Australan nezajel do boxů a pokusil se zaútočit na Andreu Kimiho Antonelliho. Mezitím za nimi Max Verstappen předjel Lewise Hamiltona a začal je stíhat.
48. kolo
Na začátku kola byli v boxech Andrea Kimi Antonelli, Oscar Piastri a Lewis Hamilton. Mechanici McLarenu odvedli skvělou práci, protože Australan byl před pilotem Mercedesu a vrátil se jako sedmý na trať. Všichni obuli měkkou sadu pneumatik.
49-50. kolo
Na zastávky v boxech reagovali Oliver Bearman a George Russell. Oba přezuli na měkkou sadu pneumatik. George Russell se musel dokonce na výjezdu bránit Estebanu Oconovi. Francouz nicméně neuspěl a následně se propadl za Oscara Piastriho a Andreu Kimiho Antonelliho.
52. kolo
Charles Leclerc se dotazoval, jestli jeho tempo je dostatečné. Závodní inženýr ho kladně ujišťoval, že nebudou stavět a jedou až do cíle.
56. kolo
Oliver Bearman dokázal odolat tlaku Georgeho Russella a odjel mu nad 1 sekundu a tak pilot Mercedesu přišel o DRS. Carlos Sainz dostal trest průjezd boxy za porušení rychlosti v boxové uličce.
59. kolo
Max Verstappen stahoval druhého Charlese Leclerca, ztráta byla 6 sekund.
60. kolo
Oscar Piastri zaútočil do první zatáčky na Georgeho Russella a útok byl úspěšný! Australan se tak posunul na páté místo.
62. kolo
Mercedes opět provedl týmovou režii, tentokráte ve prospěch italského pilota.
65. kolo
Max Verstappen byl už jen 3 sekundy za Charlesem Leclercem. Nizozemec tlačí na pilu a Monačan prozatím nedokázal najít odpověď na tempo Red Bullu.
67. kolo
Nizozemec byl již pod 2 sekundy a začal si chystat útok na pilota Ferrari. Druhý důležitý souboj se odehrával o čtvrtou pozici, kterou hájil Oliver Bearman před Oscarem Piastrim.
70. kol
Dvojité žluté vlajky kvůli Carlosovi Sainzovi, který zastavil ve třetím sektoru. Charles Leclerc prozatím dokázal odolat do první zatáčky. Byl aktivován virtuální safety car! Max Verstappen byl pouhé 3 desetiny za Monačanem!
71. kolo – cíl
V půlce kola byl závod obnoven! Lando Norris zvítězil s pohodlným náskokem, Charles Leclerc zuby nehty ubránit druhou pozici před Maxem Verstappenem. Taktéž Oliver Bearman uhájil čtvrtou pozici! Lando Norris přebral vedení v šampionátu.