Čip Tegra od společnosti NVIDIA ve Switchi 2 sice získal označení nejpokročilejšího křemíku v kapesním počítači, ale v některých oblastech se nejnovější přenosná konzole od Nintenda minula účinkem.
Hloubková analýza odhalila, že zařízení Nintendo Switch 2 má nevýrazný displej, a pokud jde o úkoly náročné na procesor, ve hrách, jako je Minecraft, jej může překonat i méně pozoruhodný SoC, jako je Tensor G2 běžící v předchozí generaci mid-rangeru od Googlu, Pixelu 7a.
Na serveru X otestoval @tofu_mkw čtyři různá zařízení: Pixel 7a, Switch od Nintenda, Switch 2 a notebook s průměrnými specifikacemi , přičemž všechna byla testována při naprosto stejném nastavení grafiky. Níže uvedený klip ukazuje některé objekty simulující chování výbuchu TNT , přičemž fyzikální prvky výbuchu a kouře zatěžují procesor a nutí ho k přetížení, pokud nedisponuje dostatečnou výpočetní palebnou silou. Pro počítač, který je vybaven procesorem Intel Core i7-1165G7, to nebude problém, ale pro přenosná zařízení je to jiný příběh.
Je překvapivé, že Tensor G2, který je v této době již několik generací starý a při svém prvním uvedení na trh sklidil spoustu kritiky za to, že nedokáže konkurovat čipovým sadám své třídy , dokáže Switch 2 v oddělení procesorů překonat, což skutečně vypovídá o tom, jaká rozhodnutí Nintendo učinilo při oklešťování výpočetních schopností svého nejnovějšího hardwaru. Na druhou stranu, GPU se dočkalo výrazného zvýšení výkonu , a dokonce i hra Batman: Arkham Knight , která byla hodnocena jako jeden z nejhorších portů pro Switch první generace, dostala na Switchi 2 pořádný výkonnostní nárůst.
Nintendo se tímto směrem pravděpodobně vydalo, aby zachovalo efektivitu svého nejnovějšího handheldu, ale jak můžete říct, bylo to za zjevnou cenu výkonu. Na druhou stranu, zobrazování procesorově náročné simulace prostřednictvím Minecraftu je jen jedním ze scénářů, kdy mají ostatní zařízení proti Switchi 2 navrch. V čistě herních srovnáních by druhý jmenovaný pravděpodobně vyhrál na míle daleko.
Další oblastí, kde Switch 2 zřejmě udělal kompromisy, je jeho displej . Obrazovka OLED je sice lepší než LCD displej původního Switche, ale ve srovnání s displeji s vysokým rozlišením, které se nacházejí ve vlajkových smartphonech, jako je iPhone 16 a Galaxy S25 Ultra, stále zaostává. Tato zařízení nabízejí vyšší hustotu pixelů a lepší přesnost barev, což může mít významný vliv na zážitky z hraní her a konzumace médií.
Je však nutné vzít v úvahu, že Nintendo se vždy zaměřovalo na vytváření přenosných herních zážitků. To znamená vyvážení výkonu a výdrže baterie. Switch 2 je navržen tak, aby nabídl několik hodin hraní na jedno nabití, což je pro přenosné zařízení klíčové. Oproti tomu vlajkové smartphony jsou sice výkonné, ale kvůli energeticky náročným komponentám často vyžadují při používání ke hraní časté nabíjení.
Zatímco hardwarové specifikace jsou důležité, optimalizace softwaru hraje klíčovou roli při určování výkonu zařízení. Nintendo má dlouhou historii optimalizace svých her tak, aby na jeho hardwaru běžely hladce, a proto Switch 2 dokáže i přes svůj relativně skromný procesor poskytnout vynikající herní zážitek. Hry jako The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom a Super Mario Odyssey jsou navrženy tak, aby plně využívaly možností Switche 2 a poskytovaly plynulou hratelnost a úžasné vizuální efekty.