Společnost Huawei představila první nabíjecí stanici s výkonem 100 MW pro těžká elektrická nákladní vozidla. Tento prostor je určen speciálně pro nabíjení těžkých elektrických nákladních vozidel a stanovuje nový standard, pokud jde o dostupný výkon nabíječek. Je to jen další příklad toho, jak se společnost stává referencí na trhu elektromobility v Číně.
Největší na světě
V současné době existuje pouze jedna nabíjecí stanice pro těžká elektrická nákladní vozidla s výkonem 100 MW, a to v Číně, kterou postavila společnost Huawei. Tato technologická společnost otevřela v okrese Beichuan Qiang ve středu země největší nabíjecí stanici na světě z hlediska dostupného výkonu, uvádí CarNewsChina.
Umístění této stanice, daleko od velkých měst, dává dokonalý smysl. Nejbližší velké město je Čchung-čching s více než 30 miliony obyvatel, ale vzdálené 400 kilometrů. To ilustruje obtížnost propojení velkých čínských měst s elektromobily, zejména v těžké nákladní dopravě.
Nová stanice v číslech
Z hlediska technických údajů se stanice Huawei vyznačuje následujícími vlastnostmi:
- 18 nabíjecích míst s výkonem 1,44 MW pro těžká elektrická nákladní vozidla.
- 108 nabíjecích míst s výkonem 600 kW pro těžká elektrická nákladní vozidla.
- Celková kapacita 100 MW výkonu.
- Dvě úložiště o kapacitě 215 kWh.
- Kapacita pro dobíjení až 700 nákladních vozidel denně.
V Česku je většina rychlonabíjecích míst o výkonu 150 kW. Ty nejmodernější nabízejí až 350 kW, ale jsou výjimečné. Kromě toho je v současné době jen málo automobilů, které mohou nabíjet výkonem vyšším než 250 kW.
Takové výkony, jako jsou výše uvedené, jsou k dispozici hlavně pro nákladní vozidla, protože ta vyžadují baterie schopné takový výkon zvládnout. V Číně má společnost BYD nabíječky o výkonu 1 MW, které lze použít pro soukromá vozidla, ale skutečné zaměření je na těžkou dopravu.
S nabíjecím místem o výkonu 1 MW může automobil BYD získat energii na ujetí 400 km za pět minut. Podle CarNewsChina získá nákladní automobil za tuto dobu energii na ujetí zhruba 100 kilometrů. To není problém, protože v těžké dopravě se počítá s delšími zastávkami.
Huawei tímto typem nabíjení ukazuje, že našla obrovskou obchodní příležitost. Přestože nabíječky BYD vyvolaly velká očekávání, čínská technologická společnost je další z velkých firem, která vyvíjí vlastní nabíječky a může BYD přímo konkurovat.
V případě této nové nabíjecí stanice Huawei vyniká integrací fotovoltaické energie, která snižuje dopad na životní prostředí a umožňuje provoz odpojený od hlavní sítě, čímž ji zbavuje zátěže. Stanice využívá mikrosíť, která vyvažuje druh spotřebovávané energie a upřednostňuje energii z obnovitelných zdrojů.
Budoucnost Huawei v automobilovém průmyslu
Společnost se etablovala jako jeden z lídrů na trhu. Kromě těchto obrovských nabíjecích stanic a jejich zásuvek s výkonem 1,5 MW má Huawei také rozsáhlou síť nabíječek pro osobní vozidla s výkonem 600 kW, což je pro dnešní vozidla více než dostačující.

Zdroj: Youtube.com
Konkurenční výhodou oproti soupeřům je, že se Huawei chlubí tím, že zapracoval na kapalinovém chlazení nabíječky, aby se systém nepřehříval a nesnižoval tak nabíjecí výkon. Společnost tvrdí, že do konce roku 2024 rozmístí v zemi 50 000 těchto zásuvek rozmístěných ve 200 městech.
A to není jediná otevřená fronta, kterou společnost v oblasti elektromobilů má. Huawei v současné době nabízí své technologie pro informační a zábavní systémy a systémy softwarového řízení u renomovaných čínských společností, jako je Maextro, s níž uvádí na trh luxusní sedan dlouhý téměř pět a půl metru.