Na redakci Trendy svět se v posledních týdnech obrátilo více klientů cestovní kanceláře Blue Style s podobnými zkušenostmi. Společným jmenovatelem je přílet do egyptské destinace Marsa Alam a zjištění, že zaplacený hotel je obsazen.
„Po příletu nám bylo oznámeno, že náš hotel je plný. Odvezli nás do jiného, 170 kilometrů daleko. Tam jsme zjistili, že to, co jsme si zaplatili, vůbec nemáme. Chyběly bazény, tobogány i služby, kvůli kterým jsme hotel vybírali,“ popsal jeden z klientů, který spolu s dalšími kontaktoval naši redakci.
Podle jeho slov se podobné situace opakují minimálně poslední měsíc a poškozených je mnohem víc. „Je nás tolik, že jsme si už založili vlastní skupinu, kde sdílíme zkušenosti. Každý nový příjezd do Marsa Alam prý končí stejně – hotel je plný a klienty vozí jinam,“ dodává.
Dovolená v Egyptě se změnila v peklo: Češi přijeli do zaplacených hotelů, obsazené pokoje a pomoc nikde.
Ondřej Poche
Recenze hotelu, která mluví za vše Další klient nám zaslal detailní recenzi svého pobytu. Jeho slova dokreslují realitu, která má k vysněné dovolené daleko. „Během našeho pobytu probíhala u bazénu rekonstrukce – celý týden jsme poslouchali vrtačky, flexu a další stavební nářadí. K tomu přes den natírali altánky, takže byl všude nepříjemný zápach barvy. Jídlo bylo po celý týden stále stejné, bez jakékoliv obměny. Pokud vám nesedne, první den už další dny nemáte moc na výběr,“ píše čtenář.
Zajímavý článek: Dovolená v Egyptě se změnila v noční můru. Turisty ubytovali v odporném hotelu, cestovka se jim vysmála
Podle něj byl personál hotelu velmi nepříjemný. „Čekali jsme i deset minut, než nás obsloužili, i když barman neměl nic na práci. Pokoj a koupelna byly v nevyhovujícím stavu – plíseň, rozbité dveře od sprchy a problém s vodou. Tekla jen horká, studená vydržela pár sekund, pak už se umýt nešlo.“
Ani závěr pobytu prý nepřinesl nic jiného než další zklamání. „Museli jsme vyklidit pokoj do tří hodin odpoledne, tím nám skončilo all inclusive. Přitom odlet jsme měli až ve dvě ráno. Pokud jsme chtěli večeři, účtovali si 45 eur na osobu a 35 eur za možnost zůstat v pokoji déle. Hotel byl navíc téměř tři hodiny od letiště a v okolí nebylo žádné vyžití. Snídaně byla taky zklamáním – podali nám máslo s prošlou trvanlivostí od roku 2018,“ dodává.
Češi hlásí noční můru z Egypta: zaplatili luxusní hotely, čekal je chaos, plné pokoje a nulová pomoc.
Ondřej Poche
Reklamace? Jen formulář a obecné odpovědi Mnozí klienti se shodují i v tom, jakým způsobem cestovní kancelář jejich reklamace vyřizuje. Podle jejich zkušeností se komunikace často omezuje pouze na vyplnění formuláře, který předají delegáti na místě. Následné odpovědi bývají spíše obecné a bez konkrétního řešení.
Někteří lidé navíc uvádějí, že na vyřízení čekají celé týdny, přičemž obdrží pouze potvrzení o přijetí reklamace, nikoli jasné stanovisko nebo nápravu situace. Redakce Trendy svět požádala CK Blue Style o oficiální vyjádření. Mluvčí společnosti Simona Fischerová uvedla, že podobné komplikace jsou podle cestovní kanceláře naprostou výjimkou.
Zajímavý článek: Egypt uzavírá hotely plné turistů. Rozhodnutí ministerstva vyděsilo cestující, nikdo neví, co bude dál
„Mrzí nás proto každá komplikace, se kterou se klienti mohou v destinaci setkat. Rádi bychom zdůraznili, že přesuny klientů do jiného ubytování jsou opravdu výjimečné a dějí se jen ve zcela ojedinělých případech. Pokud k nim dojde, je to z důvodu, že hotel v destinaci překročil svoji kapacitu (tzv. overbooking). Jde o problém na straně hotelu, kterému se snažíme co nejvíce předcházet, ale bohužel ho nelze vždy stoprocentně eliminovat,“ napsala naší redakci ve svém oficiálním vyjádření mluvčí cestovní kanceláře Blue Style Simona Fischerová.
Podle ní se Blue Style snaží vždy najít pro klienty odpovídající alternativu. „V okamžiku, kdy k podobné situaci dojde, naši delegáti hledají pro klienty srovnatelné nebo lepší ubytování. Dbáme na to, aby náhradní hotel odpovídal sjednanému standardu služeb a kategorie,“ doplnila.
Hororová dovolená v Egyptě: Češi zaplatili tisíce, ale hotely byly plné a nikdo jim nepomohl.
Ondřej Poche
Podle klientů to není jediná výjimka Cestovní kancelář zároveň zdůrazňuje, že reklamace jsou vždy posuzovány individuálně. Tvrdí, že každá stížnost je řešena s maximální pečlivostí, v souladu se zákonem i interními pravidly společnosti. Podle vyjádření firmy žádná reklamace nezůstává bez odpovědi a klienti obdrží oficiální stanovisko.
Zatímco cestovní kancelář označuje přesuny klientů do jiných hotelů za výjimečné případy, zkušenosti cestujících ukazují jiný obrázek. Podle jejich vyjádření se podobná situace opakuje pravidelně a rozhodně nejde o ojedinělý problém.
Zajímavý článek: Odjel na dovolenou do Egypta a zlomil si ruku. Kvůli chybě zaplatil miliony a nemohl se dostat domů
Někteří z klientů dokonce mluví o tom, že nejde o výjimku, ale systém a upozorňují na desítky svědectví jen během září. S narůstajícím počtem stížností sílí i úvahy o dalším postupu. Část klientů zvažuje právní kroky, protože mají pocit, že zaplatili za služby, které jim nebyly poskytnuty.
Celá kauza tak vyvolává velké emoce – na jedné straně stojí oficiální ujištění CK Blue Style, že jde o naprosto ojedinělé situace, na druhé straně desítky výpovědí, které popisují realitu v podobě přeplněných hotelů, horšího ubytování a vleklého vyřizování reklamací. Jak se spor vyvine a zda opravdu dojde i na hromadné žaloby, ukážou až následující týdny.
Zdroje: autorský text, podnět čtenářů redakce TrendySvět.cz