Maextro S800, výsledek spolupráce společností Huawei a JAC Motors, má za sebou velmi dobrý debut na čínském trhu – v srpnu, prvním měsíci prodeje, bylo zaregistrováno 1006 vozů. S cenami od 85 000 do 122 000 eur (2 miliony korun 3 miliony korun) – je tento elektrifikovaný luxusní sedan dalším příkladem vysoké konkurenceschopnosti tohoto odvětví v Číně a překvapivých čísel každé značky elektromobilů, ať už se jedná o jakýkoli segment.
Luxus a autonomní řízení
S800 není jen dalším čínským elektromobilem. Na délku měří 5,48 metru a jeho interiér je konfigurován pro čtyři luxusní místa, využívá architekturu autonomního řízení L3 společnosti Huawei a je postaven na druhé generaci inteligentního podvozku Tuling. Technologie autonomního řízení L3 umožňuje vozidlu za určitých podmínek fungovat samostatně, řidič však musí být připraven kdykoli převzít řízení. Díky své ceně patří k nejdražším vozům čínské výroby na trhu, ale čísla ukazují, že existuje poptávka i po luxusu vyrobeném v Číně.
Model S800 je navíc vybaven pokročilým informačně-zábavním systémem vyvinutým společností Huawei, který zahrnuje dotykovou obrazovku s vysokým rozlišením a připojení 5G, díky čemuž si uživatelé mohou vychutnat bezproblémový multimediální zážitek. Integrace umělé inteligence do navigačního a řídicího systému vozidla rovněž nabízí bezpečnější a personalizovanější zážitek z jízdy.
Maextro S800 v číslech
Dvanáct tisíc rezervací, které se nashromáždily za pouhých 87 dní od jeho uvedení na trh, přineslo společnosti JAC příjmy ve výši 90 až 130 milionů eur (2,2 miliardy korun – 3,2 miliardy korun). Richard Yu, výkonný ředitel společnosti Huawei, již v srpnu oznámil, že za prvních 67 dní přesáhly deset tisíc rezervací. Jak uvádí ChinaEVHome, v roce 2024 se v celé Číně prodalo 12 449 kusů Mercedesu třídy S-Maybach, což odpovídá přibližně 1 037 kusům měsíčně. Model S800 již těchto čísel dosahuje.

Zdroj: Youtube.com
Poptávka po luxusních elektromobilech v Číně roste díky rostoucí vyšší střední třídě, která hledá udržitelné alternativy, aniž by se vzdala pohodlí a prestiže. Zdá se, že model Maextro S800 tento trend zachytil a nabízí rovnováhu mezi luxusem, pokročilými technologiemi a udržitelností.
Přesvědčivá technologie
Model S800, který je k dispozici v plně elektrické verzi i ve verzi EREV (Extended Range Electric Vehicle), nabízí v konfiguraci EREV výkon až 1006 koní a elektrický dojezd až 702 kilometrů podle čínského cyklu CLTC. ChinaEVHome prozrazuje, že kupující jako rozhodující faktory pro koupi vyzdvihovali zejména jeho „propracovaný design exteriéru“ a technologii prodlouženého dojezdu, neboť se jedná o technologii, která eliminuje úzkost z dojezdu, tak častou u elektromobilů.
Systém prodlouženého dojezdu modelu S800 využívá spalovací motor k výrobě elektřiny a dobíjení baterie, když se vybije, což umožňuje vozidlu pokračovat v jízdě bez nutnosti zastavovat kvůli dobíjení. Tato funkce je zvláště atraktivní pro ty, kteří se vydávají na dlouhé cesty a chtějí mít jistotu, že jim nedojde energie.
Úspěch modelu Maextro S800 je jasným důkazem toho, jak čínské společnosti vedou inovace v oblasti elektromobilů, a to nejen z hlediska technologie, ale také designu a luxusu. S rostoucí globální konkurencí se v blízké budoucnosti pravděpodobně dočkáme dalších modelů, jako je S800, které nově definují, co znamená luxus ve světě elektromobilů.