Max Verstappen neměl co ztratit a z toho důvodu startuje z boxové uličky. Red Bull se rozhodl upravit nastavení a čtyřnásobnému mistrovi světa nezbývá jen doufat, že se stane nějaký zázrak, který by ho vrátil do boje o titul mistra světa.
Druhým pilotem, který startoval z boxové uličky, byl Esteban Ocon.
V Brazílii bylo 17 °C, teplota trati se pohybovala okolo 30 °C a foukal vítr 4 km/h.
Z top 10 desítky nasadili červenou sadu pneumatik: Antonelli, Hadjar, Lawson, Bearman, Gasly. Ostatní obuli středně tvrdou sadu pneumatik.
Start
Lando Norris měl vynikající start před italským pilotem Mercedesu. Naopak Oscar Piastri musel bránit čtvrtou pozici. Naprosto otřesný start měl Lewis Hamilton, který se propadl o pět míst na osmnáctou pozici.
Žluté vlajky ve třetím sektoru. Gabriel Bortoleto byl v bariéře. Pro Brazilce závod skončil. Pilot Sauberu měl smůlu, protože byl vytlačen mimo trať a dále už neměl šanci auto ukočírovat.
Z opakovaných záběrů se ukázalo, že Lewis Hamilton měl kontakt v první zatáčce s Carlosem Sainzem. Následně na konci kola měl lehký kontakt s monopostem Alpinu a poškodil si přední křídlo.
2. kolo
Aktivován safety car. Sedminásobný mistr světa tak zamířil do boxů, kde mu mechanici vyměnili přední křídlo a vyčistili podlahu od úlomků.
3-4. kolo
Maršálové odklízeli monopost Sauberu a jezdci museli za safety carem objíždět dané místo postranní uličkou, která byla k dispozici.
5-6. kolo
Na konci 5. kola byl závod restartován. Lando Norris vyčkával s restartem do poslední možné chvíle a dokázal si udržet vedení. Oscar Piastri do první zatáčky zaútočil na pilota Mecedesu, probrzdil a došlo ke kontaktu, na který doplatil Charles Leclerc, kterému zadním kolem Andrea Kimi Antonelli poškodil levé přední kolo včetně zavěšení a závod pro Monačana skončil. Ital měl obrovské štěstí, jeho monopost byl v pořádku.
Oscar Piastri okamžitě reportoval, že mu italský pilot Mercedesu nenechal prostor.
Ještě jeden záběr, ze kterého jde jasně vidět, že Charles Leclerc nemohl nic dělat.
Max Verstappen už byl třináctý.
7. kolo
Aktivován virtuální safety car, aby mohl být odklizen monopost Ferrari. Na konci kola Max Verstappen zajel do boxů, protože měl pomalý defekt, přezul na žlutou sadu pneumatik a propadl se na osmnáctou pozici.
8-9. kolo
Na konci 8. kola byl závod restartován a Oscar Piastri vytvářel okamžitě tlak na vedoucího Landa Norrise.
12. kolo
George Russell se posunu na čtvrtou pozici před Isacka Hadjara. Mezitím Max Verstappen už byl patnáctý.
Júki Cunoda dostal 10 sekund penalizaci za způsobené kolize, když roztočil Lance Strolla.
13. kolo
Oliver Bearman předjel Liama Lawsona v první zatáčce a už byl šestý. Zároveň ve stejné zatáčce Max Verstappen zaútočil na Lewise Hamiltona a byl úspěšný. Brit měl poškozené auto a chyběl mu přítlak na zadní nápravě.
14. kolo
Na konci kola zajel do boxů Lewis Hamilton ke své druhé zastávce v boxech. Brit si stěžoval, že auto bylo velmi nestabilní.
16. kolo
Oscar Piastri dostal 10 sekundovou penalizaci za způsobení kolize.
17. kolo
Max Verstappen se postupně probíjel polem, už byl na dvanácté pozici.
18. kolo
Oliver Bearman zamířil ke svým mechanikům jako jeden z prvních z top 10. Zároveň Max Verstappen se už posunul na sedmou pozici, protože na konci kola další piloti zamířili do boxů.
20. kolo
Nizozemec reportoval, že žlutá sada pneumatik je mnohem lepší. Už byl na šestém místě.
21. kolo
Závodní inženýr Landa Norrise vyjmenoval dokonce 4 strategie (plán D), které přicházejí v úvahu pro Brita. Na konci kola zastavil v boxech Andrea Kimi Antonelli, zbavil se softů a propadl se na jedenáctou pozici zrovna do středu pole.
25. kolo
Max Verstappen profitoval ze zastávek ostatních pilotů a byl na čtvrtém místě. Na vedoucího Landa Norrise ztrácel 20 sekund.
27. kolo
Júki Cunoda si odpykal penalizaci 10 sekund v boxech, ale komisaři oznámili, že si ji neodpykal správně.
29. kolo
Lewis Hamilton dostal penalizaci 5 sekund za kolizi s Francem Colapintem z prvního kola.
30. kolo
Andrea Kimi Antonelli se probojoval na páté místo a konečně měl čistý vzduch před sebou. Na konci kola zajel do boxů Lando Norris, obul softy a vrátil se na čtvrtou pozici za Maxe Verstappena. Vedení přebral Oscar Piastri.
33. kolo
Na hlavní rovince Lando Norris předjel Maxe Verstappena a posunul se na třetí pozici.
34. kolo
Júki Cunoda dostal penalizaci 10 sekund za špatné odpykání předchozího trestu. Na konci kola zamířili do boxů George Russell a Max Verstappen. Brit obul softy a byl sedmý, Nizozemec mediumky a propadl se na dvanáctou pozici.
38-39. kolo
Max Verstappen se opět posunul, tentokráte na šestou pozici. Oscar Piatri na konci kola zajel do boxů, odpykal si penalizaci 10 sekund a obul softy. Australan se vrátil na osmou pozici.
42. kolo
Lewis Hamilton dostal informaci, že má zajet do boxů a odstoupit ze závodu.
43. kolo
Oliver Bearman zajel podruhé ke svým mechanikům a to otevřelo cestu Maxovi Verstappenovi a Oscaru Piastrovi.
48. kolo
Andrea Kimi Antonelli zastavil u svých mechaniků, obul mediumky a vrátil se na šestou pozici.
49. kolo
Příkaz do boxů obdržel i George Russell, obul taktéž žlutou sadu pneumatik a vrátil se na šestou pozici. Max Verstappen se tak posunul provizorně na druhou pozici a třetí byl Oscar Piastri.
Nádherný souboj předvedli Nico Hülkenberg a Oliver Bearman, ze kterého vítězně vyšel britský jezdec.
50-51. kolo
Lando Norris na konci 50. kola zamířil do boxů, obul žlutou sadu pneumatik a vrátil se na třetí pozici. Vedení tak přebral Max Verstappen. Závodní inženýr čtyřnásobného mistra světa mu oznámil, že nevěřil, že to bude říkat, ale je ve vedení závodu. Pilot Red Bullu mu odpověděl: „To není špatné.“
Na konci 51. kola stavěl Oscar Piastri, obul žlutou sadu pneumatik a propadl se na sedmou pozici.
53. kolo
Vypadá to na zajímavý konec závodu. Pořadí totiž bylo: Verstappen, Norris, Antonelli, Russell, Lawson, Bearman, Piastri.
54-55. kolo
Oscar Piastri předjel Olivera Bearmana a posunul se na šestou pozici. Na konci kola zastavil Max Verstappen, obul softy a vrátil se na čtvrtou pozici se ztrátou necelých 15 sekund na Landa Norrise. Vedení opět měl Lando Norris.
Oscar Piatri se rychle vypořádal s Liamem Lawsonem a měl na dohled Maxe Verstappena.
60. kolo
Max Verstappen dostal informaci, že cílí na druhou pozici.
61. kolo
Na konci kola už Max Verstappen byl pod sekundou za Georgem Russellem.
63. kolo
Max Verstappen do první zatáčky na první pokus předjel britského pilota a už byl třetí. Ztráta na Andreu Kimiho Antonelliho byly necelé 2,5 sekundy.
67. kolo
Andrea Kimi Antonelli prozatím držel skvělé závodní tempo a Max Verstappen prozatím nedokázal prolomit hranici 1 sekundy.
69. kolo
Max Verstappen byl nalepený na zadním křídle Mercedesu.
Cíl
Lando Norris zvítězil na Interlagosu! Andrea Kimi Antonelli odolal tlaku a dojel druhý před Maxem Verstappenem! Rozdíl v cíli mezi Italem a Nizozemcem byl 362 tisícin sekundy!