BMW oficiálně představilo nový model iX3, první model své revoluční platformy „Neue Klasse“ (Nová třída), který se začne prodávat letos v září s počáteční cenou 68 900 eur. Elektrické SUV představuje nejambicióznější snahu bavorské značky konkurovat Tesle a čínským výrobcům na trhu špičkových elektromobilů. Společnost s tímto modelem počítá již delší dobu a vzhledem k absenci přímého testování máme nyní veškeré informace. Pojďme tedy k věci.
BMW iX3, technické specifikace
| BMW iX3 |
Typ karoserie | SUV (D-SUV) |
Rozměry a hmotnost | Délka 4,782 m, šířka 1,895 m a výška 1,635 m. Rozvor 2,897 m. Hmotnost 2 285 kg. |
Zavazadlový prostor | 520 litrů. Přední zavazadlový prostor 58 litrů. |
Maximální výkon | 345 kW (469 k) a 645 Nm. Hodnoty rozdělené na dva elektromotory (vpředu a vzadu). |
Elektrický | Baterie s kapacitou 108,7 kWh (dojezd až 805 km) |
Spotřeba podle WLTP | 17,9 kWh/100 km |
Ekologický odznak DGT | Nulové emise. |
Další | BMW Panoramic VisionVolitelný 3D Head-Up displejCentrální displej Kompatibilita s Android Auto a Apple CarPlay. |
Uvedení na trh | První dodávky v březnu 2026. |
Odpověď BMW na Čínu: software, autonomie a rychlé nabíjení
V posledních několika letech BMW vidí, jak se výrobci jako BYD a Xiaomi prosazují díky svému mistrovství v oblasti softwaru a informačních a zábavních systémů (nemluvě o cenové stránce věci). Model iX3 je mnichovskou protiofenzivou se zcela novou architekturou, která slibuje spojit sportovní jízdní tradici BMW s pokročilými technologiemi.

Zdroj: Youtube.com
Podle cyklu WLTP ujede iX3 na jedno nabití až 805 km, čímž se zařadí mezi elektromobily s nejdelším dojezdem na trhu. Do doby testování očekáváme, že v reálném provozu ujede na dálnici kolem 500 km. Klíčové jsou jeho nové válcové baterie šesté generace, vyvinuté přímo v BMW ve spolupráci s CATL, které podle značky nabízejí o 20 % vyšší hustotu energie a jsou vyráběny s o 50 % nižšími náklady.
Architektura iX3 s napětím 800 voltů umožňuje maximální nabíjecí výkon až 400 kW, čímž překonává všechny elektromobily, které se v současnosti prodávají v Evropě. Je třeba také poznamenat, že k získání tohoto nabíjecího výkonu bude zapotřebí nabíječka kompatibilní s touto rychlostí, což není ve Španělsku mimo hlavní města a specifická místa příliš běžné.
Za optimálních podmínek může iX3 přidat 372 km dojezdu za pouhých 10 minut nebo se nabít z 10 % na 80 % za pouhých 15 minut.
Čtyři „supermozky“ a čísla, která hrozí
Jedna z předností iX3 spočívá v systému „Heart of Joy“, který soustřeďuje funkce tradičně zajišťované desítkami procesorů roztroušených po celém vozidle do čtyř centrálních výpočetních jednotek. Tyto procesory se starají o: nabíjení a řízení systému elektrického pohonu, řízení jízdní dynamiky, zpracování informačního a zábavního systému a řízení jízdních asistentů a autonomního řízení.
Podle BMW je výpočetní výkon přibližně 20krát vyšší, než bylo dříve možné. Kromě toho tyto čtyři mozky ušetřily až 600 metrů kabelů a snížily hmotnost celého systému o 30 procent.
První „supermozek“, který je zodpovědný za řízení trakce, stability a elektromotorů, má podle firmy latenci pouhou jednu milisekundu. To umožňuje například přerozdělit točivý moment na zadní kola ještě předtím, než řidič začne točit volantem při nouzovém manévru. BMW odhaduje, že 98 % brzdění v reálném provozu mohou provést samotné elektromotory, aniž by se dotkly brzdového pedálu.
Model iX3 50 xDrive, který je základní verzí, má maximální výkon 469 k a točivý moment 645 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,9 sekundy. BMW však slibuje, že zážitek z jízdy přesahuje přímočarou akceleraci, která je charakteristická pro mnoho elektromobilů. Jeho nové duální elektromotory s asynchronním předním a synchronním zadním motorem integrují měniče z karbidu křemíku, které slibují snížení třecích ztrát o 40 %.
Futuristický interiér
Kabina iX3 představuje panoramatický systém iDrive, který promítá informace o jízdě na povrch s nanopovrchem, který se táhne přes celou spodní část čelního skla. Řidič si může nakonfigurovat až šest samostatných ploch pro zobrazení GPS, údajů o výkonu nebo informací o vozidle, které jsou podle značky viditelné i při jasném slunečním světle nebo v polarizačních brýlích.
Volant leží zploštělý a obložený tlačítky a zkrátka je tu zcela nový interiér, který je na hony vzdálený současným modelům. Kromě toho budou od uvedení na trh k dispozici stylistické pakety M a M Pro, které vozu dodají sportovní detaily a tmavší čalounění.

Zdroj: Youtube.com
Kromě futuristického designu se iX3 zaměřuje také na udržitelnost. BMW použilo v interiéru vozu recyklované materiály a proces výroby baterií byl optimalizován tak, aby se snížila uhlíková stopa vozu. Tento přístup nejenže zvyšuje udržitelnost vozidla, ale také se BMW přizpůsobuje rostoucím požadavkům zákazníků na ekologičtější produkty.
BMW iX3 je nejen prémiovým elektromobilem, ale představuje také významný průlom v automobilové technologii, který spojuje výkon, dojezd a udržitelnost v jednom balíčku. Uvedením tohoto vozu na trh se BMW snaží nejen konkurovat na trhu elektromobilů, ale také udávat směr k udržitelnější a technologicky vyspělejší budoucnosti.