<h2><strong>Druhé místo bez vítězství</strong></h2> <p><span>Na papíře stojí Scuderia Ferrari na pozici, kterou by si před sezonou přála. V reálu je ale druhé místo v šampionátu výsledkem nevyrovnanosti soupeřů spíše než vlastní síly. Zatímco McLaren dominuje s více než pětisty body, Ferrari jich nasbíralo jen 260 a stále čeká na první letošní triumf. Všechny jejich pódiové radosti zajistil Charles Leclerc, zatímco Lewis Hamilton zatím v červených barvách nezískal ani jedno umístění v nejlepší trojce.</span></p> <p><span>Přitom maďarský víkend mohl přinést zlom. Leclerc vybojoval pole position, ale chaotická strategie a rychlost McLarenu znamenaly jen čtvrté místo. Frustrace byla tak silná, že tým musel svého pilota krotit před novináři.</span></p> <p><strong>Hamiltonovy dokumenty a marná snaha</strong></p> <p><span>Sedminásobný mistr světa se snaží Ferrari probudit k akci. Posílá vedení detailní podklady, v nichž rozebírá nejen chování vozu, ale i samotný chod týmu. Podle zákulisních informací jde o body, které si dříve dovolil nastolovat jen Michael Schumacher, avšak i on respektoval tradiční uzavřenost Maranella. Hamilton naproti tomu otevřeně mluví o tom, že pokud se tým nezmění, jeho angažmá postrádá smysl.</span></p> <p><em><span>„Myslím, že nejde o věk. Hamilton strávil roky v autech určitého charakteru a Ferrari je úplně jiné. Je nepředvídatelné a složité. Základ není dobrý,“</span></em><span> řekl Juan Pablo Montoya pro AS Colombia.</span></p> <h2><strong>Montoyova diagnóza: krok zpět je nutností</strong></h2> <p><span>Kolumbijský ex-pilot vidí problém hluboko ve filozofii vozu. Tvrdí, že Ferrari by mělo ustoupit z cesty, kterou razí poslední roky, a přiznat, že současný koncept nefunguje. Jeho slova zapadají do Hamiltonovy kritiky, která se táhne celým rokem 2025.</span></p> <p><em><span>„Ferrari se snaží, ale to, co dělají, pro ně nebude fungovat. Musí se vrátit o krok zpět,“</span></em><span> dodal Montoya.</span></p> <p><strong>Co bude dál pro červený tým</strong></p> <p><span>V Maranellu tak stojí před dilematem. Pokud neprovedou zásadní změny, hrozí, že Mercedes i Red Bull je v druhé polovině sezony sesadí z druhého místa. Hamilton navíc už dal najevo, že jeho trpělivost není neomezená.</span></p> <p><span>Klíčové body první poloviny sezony:</span></p> <ul> <li><span>Ferrari je druhé v Poháru konstruktérů se 260 body, ale bez vítězství</span></li> <li><span>Všechny pódia zajistil Charles Leclerc, Hamilton zůstává bez umístění v top 3</span></li> <li><span>McLaren vede šampionát s 559 body, Mercedes a Red Bull dýchají Ferrari na záda</span></li> <li><span>Hamilton zaslal týmu dokumenty s třemi zásadními připomínkami k vozu i fungování týmu</span></li> <li><span>Montoya varuje, že základ SF-25 je špatný a vyžaduje zásadní přehodnocení</span></li> </ul> <p><strong>Ferrari na rozcestí</strong></p> <p><span>Scuderia má před sebou horký závěr léta. Buď vyslyší hlasy svých jezdců a kritiků a připraví zásadní obrat, nebo se spokojí s rolí věčného čekatele na návrat mezi vítěze. A právě v tom se ukazuje, že Hamiltonovy výtky, kdysi vnímané jako nespokojené brblání nováčka v červeném, mohou být ve skutečnosti klíčem k záchraně sezony.</span></p> <p><span><span>Farmář Vettel testoval Porsche, ale návrat do kokpitu odmítá. Verstappen si ho dovede představit jako poradce</span></span></p>