<p>Rakouská rodina se po dlouhém plánování rozhodla investovat do dovolené v pětihvězdičkovém hotelu přímo u Rudého moře. Po několikadenním pobytu však při návratu z výletu zjistila, že v jejich pokoji je rozbitá televize. Petra s manželem nejprve předpokládali, že došlo k běžné chybě třeba při úklidu a šli vše nahlásit na recepci. Tím začaly jejich potíže.</p><p>Vedení hotelu okamžitě požadovalo náhradu škody ve výši desítek tisíc korun. Rodina s obviněním nesouhlasila a odmítla údajnou škodu uhradit. O to tvrdší postup pak hotel zvolil. Místo řešení situace nechal české turisty několik dní pod tlakem a podle vyjádření Petry dokonce došlo na psychické vydírání.</p><p>Nejvyhrocenější chvíle nastala v den odjezdu. Zaměstnanci hotelu jim odmítli vydat zavazadla a vytvořili kolem rodiny atmosféru napětí. Když se chtěli hosté od hotelu dopravit taxíkem na letiště, personál měl podle jejich slov odebrat řidiči klíče od auta, aby jim zabránil v odjezdu. </p><h2>V hotelu se k nim chovali nevhodně</h2><p>Vše vygradovalo přítomností většího počtu zaměstnanců, což vystrašilo hlavně děti – ty se prý rozplakaly, avšak ani to s personálem nehnulo. Pod nátlakem rodina nakonec souhlasila s tím, že požadovanou částku zaplatí, jen aby mohla hotel v klidu opustit. Navzdory obavám nashromážděným za několik dní si Petra B. odvezla z Egypta hlavně pocit bezmoci a zklamání z přístupu vedení hotelu. </p><p>Případ se navíc zdaleka netýká jen jejich rodiny. Podobně se podle dostupných informací ocitlo v minulosti více turistů v různých hotelech v oblasti. Po návratu kontaktovali manželé svou cestovní agentku, která začala situaci řešit s tamními úřady i ambasádou v Káhiře. </p><p>Resort oznámil, že záležitostí se zabývá také úřady čekají na oficiální vyjádření vedení hotelu. Odborníci na cestovní ruch připomínají, že i v luxusních hotelech může člověk narazit na situace, které mají daleko k pohodové dovolené. V případě jakéhokoli incidentu proto doporučují obracet se nejen na zástupce cestovní kanceláře, ale i na konzulární oddělení a být v kontaktu s pojišťovnou.</p>