Tesla prochází složitým obchodním okamžikem kvůli neustálým útokům, a to i ze strany koncových zákazníků.
Vpád Elona Muska do politické strany Donalda Trumpa vyvolal nespokojenost mezi opozičními skupinami, která vyústila v různé bojkoty proti nadnárodní společnosti. Dokonce i majitelé vozů Tesla museli ze strachu z odvetných opatření měnit vozidla nebo vyvěšovat cedule vyjadřující nesouhlas s politickými kroky magnáta. Po měsících potýkání se s tímto scénářem Elon Musk oznámil, že přestane financovat politiku.
Během Katarského ekonomického fóra Elon Musk prohlásil, že „už toho má dost“. Argumentoval tím, že prozatím nevidí dostatečný důvod, proč by měl ve svých investicích do politiky pokračovat. „Pokud v budoucnu uvidím důvod, proč do politiky znovu investovat, udělám to. V tuto chvíli žádný důvod nevidím,“ řekl. Ať tak či onak, politický vpád Elona Muska vyvolal třenice v pověsti společností, které řídí, například Tesly, která je jeho hlavním zdrojem příjmů.
Podle statistik klesla americká společnost v žebříčku nejoblíbenějších firem ve Spojených státech z 8. na 95. místo. Navzdory pádu Tesly Elon Musk potvrdil svůj závazek vůči společnosti. Zaručil se, že v čele společnosti zůstane ještě nejméně pět let ve funkci generálního ředitele.
Poslední útok na Teslu ukázal konec fronty
Vypalování prodejen Tesly po celém světě bylo šokující a určující zprávou. V posledních dnech se však objevila nová epizoda, která posouvá všechny dosud viděné hranice. Devětaosmdesátiletý veterán z druhé světové války Ken Turner rozbil Teslu tankem a poslal miliardáři jasný vzkaz. Událost se odehrála na protestní akci. Britský veterán použil tank Sherman z druhé světové války, aby rozbil Teslu Model 3 na padrť.
Akci, která se uskutečnila v rámci oslav 80. výročí Dne vítězství v Evropě (8. května), zorganizovala britská aktivistická skupina Led by Donkeys. Na mušku si vzal přímo Elona Muska a jeho vazby na politiku. „Fašismus jsme už jednou rozbili a rozbijeme ho znovu,“ řekl Turner chvíli předtím, než přejel elektromobil.
Jeden z nejslavnějších modelů rozdrcen
Záběry veterána královského sboru se staly virálními. Tank M4 Sherman byl jedním z nejvíce vyráběných tanků za druhé světové války (více než 49 000 kusů). Byl zkonstruován ve Spojených státech v roce 1940, vážil 30 tun a měřil na délku 5,84 m až 6,27 m v závislosti na verzi.
Dokázal překonávat nejrůznější terén a byl vybaven otočnou věží, v níž byl umístěn 75mm kanón. Jeho nejrozšířenější konfigurace za druhé světové války zahrnovala 9válcový radiální benzinový motor Continental o výkonu 400 koní (který se v původní verzi používal v letadlech).
Sherman, který zmenšil Teslu Model 3, je formát M4A2, který je vybaven dvojicí dvoutaktních vznětových motorů GM 6-71 o výkonu 415 koní. S manuální převodovkou má 5 synchronizovaných převodových stupňů, což umožňuje maximální rychlost 45 km/h. Jeho dojezd v závodě se pohyboval mezi 160 a 240 km.Proti Tesle již zuří „válka“ s kritikou a vandalskými činy po celém světě. Elon Musk se již od politiky distancoval, ale bude tento krok stačit k zastavení a zvrácení protestů? Tesla prozatím zvolila tuto zoufalou strategii.
Dopad na trh a budoucnost společnosti Tesla
Dopad těchto událostí na trh je značný. Tesla, kdysi jedna z nejobdivovanějších značek v automobilovém odvětví, nyní čelí bezprecedentní výzvě v oblasti image. Kolísavé vnímání veřejnosti by mohlo ovlivnit prodeje a důvěru investorů. Společnost však zůstává lídrem v oblasti technologických inovací díky projektům, jako je vývoj autonomního řízení a rozšiřování sítě rychlodobíjecích stanic po celém světě.
Tesla navíc oznámila plány na zvýšení výroby baterií a elektromobilů ve svých továrnách po celém světě, což by mohlo pomoci zmírnit některé negativní dopady nedávné kontroverze. Společnost také zkoumá nové příležitosti na trhu s energií, a to prostřednictvím produktů, jako je Tesla Powerwall, který nabízí řešení pro skladování energie pro domácnosti a podniky.