Otevření nových poboček přichází v době, kdy lidé stále více řeší ceny potravin a spotřebního zboží. Mnoho Slováků i Čechů se v posledních letech vydávalo za výhodnými nákupy do polských obchodů, kde bývají některé produkty výrazně levnější než v domácích řetězcích. Novinka znamená, že obyvatelé Slovenska už nemusejí za některými zahraničními specialitami cestovat přes hranice, ale mohou je koupit přímo doma.
Podle informací Biedronky jde o jejich strategii, jak využít rostoucí poptávku po levnějším sortimentu a nabídnout široký výběr zboží lidem, kteří byli dosud zvyklí jezdit nakupovat zejména do Polska. Otevírání nových poboček je také reakcí na měnící se nákupní chování zákazníků, kdy po pandemii řada z nich začala více sledovat ceny a hledat alternativní možnosti, jak ušetřit.
Na levné nákupy už nemusíte do Polska První pobočky byly slavnostně otevřeny minulý týden, a to v slovenském městě Ilava. Zájem ze strany zákazníků byl podle vyjádření provozovatelů značný – lidé si chtějí vyzkoušet, co „polské obchody“ nabízejí doma, aniž by museli vyrazit na dálky. Biedronka slibuje, že nabídne nejen běžný sortiment, ale také produkty, které jsou specifické pro polský trh a v tuzemských prodejnách obvykle nejsou k dostání.
Zaměřuje se především na spotřební zboží, které bude k dostání s výraznými slevami. Zástupci řetězce podotýkají, že myšlenkou je nabídnout zboží za ceny, které jsou výrazně nižší než v běžných supermarketech. Z toho důvodu se očekává silná konkurence pro už zavedené obchodní domy na Slovensku.
Slevy budou dosahovat až 70% a na regálech by se každým týdnem mělo objevovat nové zboží. Sortiment nebude zahrnovat trvanlivé potraviny, hlavní část nabídky tvoří spotřební zboží nebo sezónní produkty. Menší občerstvení si však klienti budou moci koupit u pokladny.
Slováci slaví! Obří polský diskont vstupuje do země, překvapí nabídkou i slevami? Foto: Depositphotos.com Lidé jsou nadšení z levných nákupů Slovenští spotřebitelé tuto novinku vítají především kvůli příležitosti ušetřit. V posledních měsících se totiž na Slovensku i v dalších zemích střední Evropy stále častěji diskutuje o drahých nákupech a porovnávají se ceny mezi různými státy. Otevření nových poboček znamená, že boj o zákazníka se zostřuje a místní obyvatelé získávají další možnost, jak nakupovat chytřeji.
Zkušenosti ze zahraničí potvrzují, že podobné outletové pobočky slaví úspěchy například v Maďarsku, Portugalsku nebo ve Španělsku. V těchto zemích se ukázalo, že strategický posun směrem k levnějšímu sortimentu a rychlé obměně nabídky dokáže přilákat mimořádně širokou klientelu. Pro slovenský trh je tato novinka významná, protože může ovlivnit i chování konkurenčních řetězců, které budou muset reagovat na příliv výhodných nabídek.
Odpověď na otázky zákazníků je tedy jasná – první pobočky nového řetězce již fungují a mají za cíl nabídnout levnější zboží doma, bez složitého cestování do Polska. Pro spotřebitele to znamená nejen více možností výběru, ale také konkurenceschopnější ceny v době, kdy je hledání úspor v rodinném rozpočtu obzvlášť aktuální. Tento krok by mohl být inspirací i pro další zahraniční obchodníky, kteří zvažují rozšíření na slovenský nebo český trh.