<h2><strong>Mlha nad Ardenami a stíny na startovní čáře</strong></h2> <p>Nad lesy okolo Spa-Francorchamps visela těžká oblaka a spolu s nimi i napětí. Start Velké ceny Belgie byl kvůli silnému dešti posunut o dlouhých osmdesát minut.</p> <p>Závod odstartoval za safety carem, ale už páté kolo patřilo závodníkům naplno. Oscar Piastri nezaváhal ani vteřinu. Jakmile Bernd Mayländer zmizel z trati, australský fenomén využil příležitosti a na kluzkém asfaltu bez slitování předjel týmového kolegu Landa Norrise.</p> <p><strong>Norris chyboval, Leclerc dýchal na záda</strong></p> <p>Závod se pak dlouho odehrával ve stylu šachové partie. Každý tah musel být promyšlený, možnosti k předjíždění byly skromné. Hamilton se z 18. místa snažil vytěžit maximum, což se mu díky brzké výměně pneumatik i povedlo, a Leclerc čelil neustálému náporu Verstappena, který mu však nedokázal prorazit obranu.</p> <p>Rozhodující moment přišel až v samotném závěru. Norris, který do té doby ztrátu na Piastriho stahoval, přebrzdil jednu ze zatáček v předposledním kole. Možná chyba z nervozity, možná nešťastná souhra okolností. Šance na útok na vítězství se vypařila jako pára nad mokrým asfaltem.</p> <h3><strong>McLaren vládne. Nezastavitelný i v bouři</strong></h3> <p><em>„Oscar dnes podal naprosto soustředěný výkon. Nepanikařil, šetřil gumy, útočil ve správnou chvíli. Tým fungoval perfektně,“</em> uvedl šéfinženýr McLarenu pro Sky Sports.</p> <p>Piastri tak slavil již své sedmé kariérní vítězství a navýšil vedení v šampionátu na 16 bodů. Norris skončil druhý a tým si znovu upevnil vedoucí pozici v Poháru konstruktérů. </p> <p>Na třetím místě dojel Charles Leclerc, který se musel během závodu popasovat nejen s výkony soupeřů, ale i s potenciální penalizací za incident v boxech.</p> <p><strong>Další zastávka: Hungaroring</strong></p> <p>Belgická Grand Prix uzavřela první polovinu sezony. McLaren má tempo, má stabilitu a má vítěze. Ferrari se drží, Red Bull je zatím mimo své dřívější rytmy.</p> <h3><strong>Velké ceně Belgie 2025:</strong></h3> <ol> <li> <p>Oscar Piastri (McLaren)</p> </li> <li> <p>Lando Norris (McLaren) – ztráta 3,415 sekundy</p> </li> <li> <p>Charles Leclerc (Ferrari) – ztráta 20,185 sekundy</p> </li> <li> <p>Max Verstappen (Red Bull) – ztráta 21,731 sekundy</p> </li> <li> <p>George Russell (Mercedes) – ztráta 34,863 sekundy</p> </li> <li> <p>Alex Albon (Williams) – ztráta 39,926 sekundy</p> </li> <li> <p>Lewis Hamilton (Ferrari) – ztráta 40,679 sekundy</p> </li> <li> <p>Liam Lawson (Racing Bulls) – ztráta 52,033 sekundy</p> </li> <li> <p>Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – ztráta 56,434 sekundy</p> </li> <li> <p>Pierre Gasly (Alpine) – ztráta 1 minuta a 12,714 sekundy</p> </li> <li> <p>Oliver Bearman (Haas) – ztráta 1 minuta a 13,145 sekundy</p> </li> <li> <p>Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – ztráta 1 minuta a 13,628 sekundy</p> </li> <li> <p>Yuki Tsunoda (Red Bull) – ztráta 1 minuta a 15,395 sekundy</p> </li> <li> <p>Lance Stroll (Aston Martin) – ztráta 1 minuta a 19,831 sekundy</p> </li> <li> <p>Esteban Ocon (Haas) – ztráta 1 minuta a 26,063 sekundy</p> </li> <li> <p>Kimi Antonelli (Mercedes) – ztráta 1 minuta a 26,721 sekundy</p> </li> <li> <p>Fernando Alonso (Aston Martin) – ztráta 1 minuta a 27,924 sekundy</p> </li> <li> <p>Carlos Sainz (Williams) – ztráta 1 minuta a 32,024 sekundy</p> </li> <li> <p>Franco Colapinto (Alpine) – ztráta 1 minuta a 35,250 sekundy</p> </li> <li> <p>Isack Hadjar (Racing Bulls) – ztráta 1 kolo</p> </li> </ol>