<p><em>„Ten milion korun, který bude město nově inkasovat, tak samozřejmě půjde na nové zastávky nebo případně opravy stávajících zastávek," </em>řekl Lenert.</p> <p>Reklamní nosiče, takzvané citylight vitríny (CLV), měla v Liberci na zastávkách od 90. let minulého století v pronájmu společnost euroAWK. Městu v posledních letech platila ročně zhruba půl milionu korun. Radnice s ní smlouvu ukončila loni a v soutěži nyní hledala nového nájemce pro 22 nasvícených vitrín s reklamní plochu na obou jejich stranách. Ze tří uchazečů městu nejvyšší nabídku dala společnost Rencar Praha, za každou vitrínu s dvěma reklamními plochami bude ročně platit 44.500 Kč bez daně.</p> <p>Smlouva uzavřená na dobu neurčitou začne platit od letošního října. <em>„Je tam šestiměsíční výpovědní lhůta a nájemce bude platit jednotlivé opravy na těch CLV zařízení do výše 10.000 korun. Takže pokud to někdo posprejuje, rozbije sklo, tak by se to mělo vždycky vztahovat na nájemce a my budeme platit jenom elektriku," </em>řekl náměstek.</p> <p>To, že nadále zůstanou na zastávkách osvětlené reklamní panely, podle něj není v rozporu se snahou radnice omezovat světelný smog po městě.<em> „Ty reklamní CLV plochy na zastávkách podle nás mají své místo, mají svoji informativní možnost a nenarušují tolik ten veřejný prostor, protože jsou většinou docela dobře komponované do zastávek,"</em> dodal Lenert.</p>