<p>Byl odhlasován nový zákon týkající se školství. Super, zdálo by se, že se vzdělávání dětí zase zefektivní. Opak je ale pravdou. Dochází totiž ke změnám v rámcovém vzdělávacím programu. Paskvilu, podle kterého se vytvořily školní vzdělávací programy. Podle nich se aktuálně ve školách učí. <strong>Budou se měnit slovíčka, kompetence, cíle, nesmysly a bude se zase mrhat drahým časem učitelů, kteří by se měli věnovat výuce a tomu, jak předávat učivo dětem tak, aby ho nejlépe pochopily. </strong></p> <h2>Co dělá ministerstvo a výzkumné ústavy pedagogické?</h2> <p><strong>Podle mého názoru tyto instituce pouze házejí klacky pod nohy učitelům a dalším zaměstnancům ve školství.</strong> Kdyby tomu tak nebylo, žádný rámcový vzdělávací program by nevznikl. Už tehdy uvázali úředníci učitelům na nohu kouli, jíž se nemohou zbavit. Kdyby byly pomazané hlavy na ministerstvu a v různých pedagogických výzkumných ústavech co k čemu, dávno bychom se vrátili k tradičním osnovám, které vymyslí oni a školám je dají pouze k připomínkování.</p> <h2>Každý pes jiná ves</h2> <p>Pokud chce v současnosti přejít nějaký žák či žačka z jedné školy a druhou, tak má problém s adaptací. V každé škole je totiž jiný školní vzdělávací program a učivo je zpřeházené jinak. Dříve za klasických osnov tomu bylo jinak. <strong>Učivo bylo všude stejné, dítě tedy přešlo naprosto kontinuálně bez problémů. </strong></p> <h2>Někteří učitelé tomu i věří</h2> <p>Až to člověku nejde na rozum. Někteří učitelé se ve slovíčkách dokonce našli. <strong>Vytváří se pracovní skupiny, pedagogové řeší slovíčka, která mají připsat a snaží se být důležití.</strong> Poté za toto třeba ještě dostanou odměnu. No paráda. Nemělo by se všechno soustředit na samotnou pedagogickou činnost a nikoli na slovíčka, která ve finále stejně nic moc neznamenají.</p> <h2>V čem vlastně změny spočívají?</h2> <p>V implementaci umělé inteligence do škol, v tom, že se žáci mají kolem sebe mnohem více informací a měli by s nimi umět pracovat. A tak dále. <strong>Kdyby se všechno toto zaneslo do společných osnov, které by byly pro všechny stejné, situace by byla jednodušší.</strong></p> <h2>Nepřestávám se divit</h2> <p>Za dvacet let, co učím, se skutečně nepřestávám divit. Ze školství se dělá věda, ono přitom vědou vůbec není. Jde jen o to, o co šlo v komunistickém školství. Někdo je prostě nadaný a studuje, jiný je šikovný na ruce a pracuje. Důležité je, aby si každý našel to svoje. K tomu by mu měli učitelé pomoct, a ne se babrat ve slovíčkách, co vůbec nic neznamenají. Měla by se zrušit inkluze a eliminovat moc rodičů, kteří v současném školství rozhodují. <strong>V opačném případě nastane vzdělávací apokalypsa, k níž se úspěšně blížíme. </strong></p> <p><em>Zdroje info: Autor- pedagog, <a href="https://msmt.gov.cz/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">https://msmt.gov.cz</a></em></p> <p><em> Premiér Petr Fiala a ministr školství Mikuláš Bek: Náhledové foto Úřad vlády České republiky</em></p>The post <a href="https://www.epenize.eu/k-cemu-je-ministerstvo-skolstvi-ucitele-meni-ramcove-programy-sami/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">K čemu je ministerstvo školství? Učitelé mění rámcové programy sami</a> first appeared on <a href="https://www.epenize.eu" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Epeníze</a>.