<p>Budování jihozápadní trolejbusové tangenty od Cityparku k parkovišti P+R na Pelhřimovské je pro letošní rok hotové. Dělnici dokončili dvoukilometrovou trasu vedoucí převážně Žižkovou ulicí i novou napěťovou měnírku MR6 v ulici U Cvičiště. <em>„Díky měnírně získala celá nová oblast stabilní napájení a je připravena na další rozvoj a modernizaci,“</em> vysvětlil mluvčí magistrátu <strong>Radovan Daněk</strong>.</p> <div class="citace"> <p class="citace__text">Díky pokračujícím investicím bude možné spustit zhruba v roce 2028 nové přímé vedení trolejbusů ze sídliště Březinova k nemocnici a do čtvrti Staré Hory, aniž by vozy musely projíždět přes Masarykovo náměstí.</p> <p class="citace__author"><strong>Radovan Daněk</strong>, mluvčí magistrátu</p> </div> <p>Letos se také modernizovalo trolejové vedení v okolí Horácké multifunkční arény, konkrétně v Dvořákově, Tolstého a Jiráskově ulici. Dopravní podnik má v plánu v následujících dvou letech dokončit jihozápadní trolejbusovou tangentu, která bude dlouhá více než tři a půl kilometru. <em>„Díky pokračujícím investicím bude možné spustit zhruba v roce 2028 nové přímé vedení trolejbusů ze sídliště Březinova k nemocnici a do čtvrti Staré Hory, aniž by vozy musely projíždět přes Masarykovo náměstí,“</em> dodal Daněk.</p> <p>V Jihlavě také funguje bezplatná přeprava na akce v Horácké aréně, speciální linka HA objíždí parkoviště ve městě. Radnice tím chce obyvatelům pomoci, dokud si nebude stát parkovací dům za Billou. Všechny linky MHD však začínají být zdarma dvě hodiny před hokejem či jinou akcí a platí to až do půlnoci daný den, cestujícím stačí předložit vstupenku.</p> <p></p> <p>Dopravní podnik také pracuje na obnově vozového parku. <em>„Od září příštího roku do února 2027 přijde do Jihlavy ve třech etapách devatenáct nových trolejbusů Škoda 32 Tr v celkové hodnotě bezmála 279 milionů korun,“</em> informoval mluvčí. Do Jihlavy včera přijely také dva autobusy SOR NS 12 CNG s pohonem na bio zemní plyn, další tři pak přibydou v příštím roce.</p> <p>Kromě toho se modernizují řídičí a odbavovací systémy, což zahrnuje výměnu zhruba sedmdesáti palubních počítačů. <em>„Chceme lidem nabídnout pohodlnější MHD v moderních vozech, s častějšími spoji a rychlejším odbavováním. Věřím, že tak DPMJ získá ještě více cestujících a tím odlehčíme silnicím od aut. Současně snížíme emise i provozní náklady,“</em> doplnil primátor <strong>Petr Ryška</strong> (ODS a KDU-ČSL).</p>