Petře, jak se vám podařilo zajistit takové světové filmové legendy? Vždy je to ta nejtěžší část na filmu. Získat hvězdy neznamená jen to, že musí být dostatek peněz v rozpočtu filmu, ale především je musí scénář zaujmout, stejně tak jako režisér a producenti. To jsou základní důvody, proč velké hvězdy vezmou roli. Strašně těžké to bylo, když jsem dělal Žižku a byl to první film s americkými herci. Teď už jsem jich produkoval skoro dvě desítky, a tak je vše daleko jednodušší, protože ti herci i agenti ví, že filmy dotahujeme do konce.Co všechno je nutné k tomu, aby si vás vůbec vyslechli? V dnešní době už se s mnoha herci znám osobně a mohu jim zavolat, aby si to přečetli, ale stejně je velmi důležité, aby jim to doporučil jejich agent nebo manažer. Opravdu důležité jsou reference z jiných filmů. Herci mají často společné manažery a informace se v Hollywoodu nesou rychle jako na vesnici.
Narazil jste třeba u někoho na odmítnutí? Mnohokrát. Je to naprosto běžná věc a děje se to prakticky na každém filmu. Vše je postaveno na osobních vazbách. Bez nich je odmítnutí mnohem víc. Někdy nevyhovuje termín, někdy se nelíbí scénář nebo si nesednou s režisérem.Mají hvězdy takového formátu nějaké manýry? Musím říct, že moje zkušenosti jsou zatím skvělé a především u velkých hvězd, se kterými jsem spolupracoval, jako například Robert DeNiro, Al Pacino nebo Samuel L.Jackson. Samozřejmě všechny hvězdy mají nějaký standard, ale tomu se nedá říkat manýry. Určitě ale koluje plno historek o manýrech známých herců, ale zatím jsem měl štěstí a nesetkal jsem se s nimi.Je práce s nimi jiná než s našimi českými hvězdami? Určitě ano, protože vše okolo nich řeší agenti a manažeři nebo jejich právníci, a to veškerou komunikaci strašně komplikuje a prodlužuje. Také mají herecké unie a tvrdě dodržují jejich pravidla týkající se natáčení a dalších věcí, což je opět velká komplikace. Na druhou stranu jsou při natáčení kompletně k dispozici. V Čechách se musí natáčecí plán přizpůsobit hereckým závazkům v divadlech, což je také komplikované.
VIDEO Co si třeba myslí nebo vědí o české kinematografii a Čechách vůbec? Většina zná Prahu, ale o české kinematografii neví většinou vůbec nic. Výjimkou byl ale například John Malkovich, se kterým jsem probíral, jak kinematografii, tak umění. Českou republiku má hodně rád, několikrát tu i natáčel, a je milovníkem umění obecně.Doufáte v to, že prorazíte v Hollywoodu a bude vás znát celý svět? Vždycky jsem se chtěl dostat do Hollywoodu, protože jsem vyrostl na filmech, jako je Rocky nebo Terminátor. Kdysi jsem dostal role ve filmech jako XX s Vinem Dieselem nebo Eurotrip s Mattem Damonem, a tak se mi ten sen splnil. Nikdy bych ale nečekal, že budu hollywoodské filmy produkovat. Navíc jich je čím dál víc, a tak si to užívám, co to jde. Stále žiju trochu jako ve snu, tak doufám, že se z něj ještě nějakou dobu neprobudím.Řekněte mi něco o filmu V pasti, je to opět temná tematika, ty vás lákají? Obecně mě baví žánrové filmy, thrillery nebo horory. V pasti mě zaujalo díky své jednoduchosti a originálnímu konceptu. Jde o remake argentinského filmu 4x4, na který jsme koupili práva a scénář kompletně předělali, ale myšlenka zůstala stejná. Zlodějíček, který chce auto vykrást je v něm zamčen jeho majitelem, který ho za to začne brutálně trestat a terorizovat. Majitelem je Anthony Hopkins a musím říct, že mi to trochu připomnělo jeho roli z Mlčení jehňátek, i když jde o úplně jiné téma.Kde se natáčelo a jak dlouho trvala výroba? Natáčelo se v Kanadě před rokem a výroba trvala necelý rok a půl, což je v dnešní době takový standard.
Došlo k nějakým nečekaným komplikacím, které jste museli řešit? U každého filmu se vyskytne plno nečekaných situací, které se musí řešit. U Locked jsme museli vyrobit hned tři různá auta skoro za milion dolarů, abychom v nich mohli pohodlně natáčet. Jedno nemělo dveře, druhé střechu a třetí bylo převážně na akční scény.Už máte další projekt v hledáčku? Projektů mám hned několik. O většině zatím nechci mluvit, ale už brzy budeme natáčet. Právě jsme v Americe dokončili natáčení hororu a připravujeme natáčení filmu pro děti i pro dospělé o přátelství ledního medvěda a malé holčičky, podle bestselleru The Last Bear a já v současné době režíruju dokumentární film o hollywoodském rebelovi herci Mickey Rourkovi.S jakými hvězdami byste rád spolupracoval v budoucnosti? Vyrostl jsem na akčních filmech, a tak bylo vždy mým snem pracovat s herci jako je Russel Crowe nebo Mell Gibson, což už se mi splnilo. Ale nejvýš na mém seznamu byl Arnold Schwarzenneger a Sylvester Stallone. Oba mají neuvěřitelné charisma a jsou pro mě spjati s těmi nejúžasnějšími filmy, které mě dodnes baví. Už několikrát jsem měl filmy, kde jsem je chtěl obsadit, ale nevyšlo to. Ale nevzdávám se a mám připravené další, takže doufám, že to dopadne. Jinak z těch více současných bych rád pracoval s DiCapriem nebo Keanu Reevesem.
Zdroj: Autorský článek
Související články