<p>Po zrušení prvního tendru radnice uvedla, že bude hledat jiné možnosti, jak bezpečné parkování cyklistům u stadionu a koupaliště umožnit. Současně však město nevyloučilo vypsání nové soutěže na věž o kapacitě asi 120 bicyklů.<em> "Nakonec jsme se rozhodli připravit novou zakázku s upravenými podmínkami a stanovenou maximální přípustnou cenou,"</em> uvedl náměstek primátorky pro investice <strong>Lukáš Řádek</strong> (TOP 09). Na stavbu má město dotaci od kraje.</p> <p>Dílo město opět zadává metodou design and build, kdy by vítězný uchazeč parkovací dům vyprojektoval i postavil. Město odhaduje, že vlastní stavba by mohla začít v létě roku 2026, hotová by mohla být do pěti měsíců od předání staveniště. Součástí cyklověže bude i fotovoltaická elektrárna a kontrakt zahrnuje i pětiletý servis.</p> <p>Opoziční zastupitelé stavbu cyklověže při schvalování tendru nepodpořili. Podle nich bude málo využívána, protože pro rychlé vyzvednutí kola po skončení fotbalu se nehodí a pro koupaliště bude mít využití jen část roku. Podle zastupitele Jiřího Kose (za ANO) by město mělo hledat levnější řešení, například pořízení více stojanů na kola nebo takzvaných klecových stání.</p> <p>Jediným zájemcem v prvním tendru byla pardubická firma Systematica. Vyšší cena podle jejího jednatele a spoluvlastníka Rudolfa Bernarta vyplývala z toho, že firma neměla přesné technické informace, například o vzdálenosti přípojných bodů nebo o stavu podloží pro základovou desku.</p> <p>Na stavbu cyklověže by město mělo použít část peněz z dotace 100 milionů korun od Královéhradeckého kraje. Z krajské dotace se má předloni otevřený stadion doplnit o prvky, které z něj učiní víceúčelovou arénu nejen pro fotbal. Například jde o vybavení tribun, tělocvičen a zázemí, osvětlení arény či obnovení podchodu pod silničním okruhem a vybudování zastávek MHD.</p>