<p>Chladnější a deštivý červenec letos v Brně snížil prodej zmrzliny. Dotázaní výrobci řemeslné zmrzliny ČTK řekli, že zájem o jejich produkt stále trvá, lidé se zajímají o novinky i experimenty.</p> <p>„Chladnější červenec byl na tržbách za zmrzlinu poznat, byly až o třetinu nižší. V prodejích ale zmrzlinu nahradily naše nápojové novinky - blue spirulina latte nebo matcha latte mango a jahoda,“ uvedla <strong>Veronika Pavlíková</strong> ze společnosti Zmrzka, která prodává zmrzlinu i kávu na Moravském náměstí.</p> <p>Počasí ovlivnilo také prodej zmrzliny značky Božský kopeček, kterou společnost Tutti Frutti prodává z pojízdných stánků v centru města. <em>„Pokud předpověď počítá s celodenním deštěm, naše autíčka nevyjíždějí. Od začátku června bylo takových dní šest, loni jsme v sezoně nevynechali žádný den,“</em> poznamenala <strong>Lucie Krásenská</strong>. S oteplením se zájem o zmrzlinu opět vrátil na běžnou úroveň.</p> <p>Naopak značka Ještě jednu, která má vlastní zmrzlinárnu v Minoritské ulici v centru Brna, pokles zájmu nezaznamenala<em>. „Do čísel příliš nezabředávám, ale žádné velké propady jsme nezaznamenali. Ale velmi dobře si vede prodej naší zmrzliny e-shopem Rohlík.cz. Ač prodej balené zmrzliny obecně upadá, řemeslná zmrzlina evidentně táhne. Myslím, že důvodem bude zdražení průmyslových balených zmrzlin, které se cenově přiblížily těm řemeslným a lidé tolik nehledí na korunu jako na kvalitu,</em>“<em> </em>zhodnotil jednatel společnosti Ještě jednu <strong>Jakub Gavor</strong>.</p> <p>Všichni prodejci se shodli na tom, že lidé mají stále zájem o nové příchutě a experimenty, jsou ale tací, kteří mají svou oblíbenou příchuť a z té odmítají slevit. „U nás je taková příchuť citronová. Někteří lidé jsou vysloveně na citronovou, když ji nemáme, tak si raději zmrzlinu vůbec nedají,“ dodala Pavlíková.</p> <p>Zájem o různé příchutě ovlivňuje i teplota, v extrémním teple je větší zájem o sorbety a zejména citrusové příchutě, s klesající teplotou roste zájem o oříškové a čokoládové zmrzliny.</p> <p></p>