<p>Na dveře zazvoní muž v montérkách, tváří se oficiálně, mluví o výměně elektroměru a pak požaduje hotovost. Přesně tak vypadají případy podvodníků, před kterými teď varuje společnost ČEZ Distribuce.</p> <p><em>„Zaznamenali jsme případy, kdy se falešní energetici vydávali za pracovníky Skupiny ČEZ či přímo ČEZ Distribuce,</em>“ upozorňuje mluvčí <strong>Šárka Lapáčková Beránková</strong>. Podvodníci se často snaží vylákat peníze za výměnu elektroměru nebo za úpravy elektroinstalace. Jenže tyto služby ČEZ Distribuce nikdy neinkasuje v hotovosti přímo u lidí doma.</p> <p>Společnost proto připomíná, že výměna elektroměrů a související práce jsou zdarma. Pokud je potřeba úprava elektroměrového rozvaděče nebo výměna hlavního jističe, zajišťuje si to majitel nemovitosti sám a nechodí kvůli tomu pracovníci ČEZ Distribuce vybírat hotovost. Pracovníci ČEZ Distribuce jsou vždy v pracovním oděvu s firemními reflexními prvky a logem, musejí se prokázat zaměstnaneckou kartičkou a jezdí služebními vozy označenými logem ČEZ Distribuce.</p> <p>Pokud si lidé nejsou jistí, kdo před nimi stojí, radí společnost neotvírat a raději si totožnost ověřit. K tomu slouží Zákaznická linka na čísle 800 810 820 nebo přímo linka ČEZ Distribuce 800 850 860. </p> <p></p> <p></p>